Ford FOCUS: problemen koppeling

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: HWDA, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 74

Goedendag,

2 week geleden heb ik mijn koppelingsset vervangen,dit omdat ik mijn koppelingspedaal wel enorm hoog vond.

De koppelingsplaten waren ook wel bijna af.

de drukgroep,koppelingsplaat (goed gecentreerd) en druklager zijn vervangen van het merk : LUK . origineel zat er een sachs set in.

toch zit het pedaal nog net zo hoog dan hiervoor. ik heb meerdere malen mijn koppeling ontlucht,maar er komen geen luchtbellen meer uit.

enig idee hoe dit kan? ook apart wat ik hier voor niet had is : als ik mijn koppelingspedaal indruk of half indruk voel ik als ik mijn airco aanzet de airco pomp in mijn pedaal,ook als ik heel lichtelijk aan het stuur draai. heel vreemd,hiervoor dit probleem nooit gemerkt.

groetjes

100Nxdropje

Geplaatst door 100Nxdropje (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

primera p11 (0), 4 jaar geleden

Tegenwoordig maakt dat niet meer uit.
Ook het aangrijppunt is vaak hetzelfde na vervanging.
Het zijn geen kabel bediende koppelingen meer.
Daar kwam na vervanging het aangrijppunt veel eerder te liggen.
Een koppeling vervang je ook niet omdat het pedaal hoog aangrijpt maar omdat deze versleten is.
En blijkbaar werkte de koppeling nog goed,hoog aangrijpen is geen reden voor vervanging.
En dat je de airco voelt inkomen kan heel goed,een motor hangt in rubbers en beweegt bij het inkomen van de pomp.
Of je hebt de boel onder spanning gemonteerd,dan kan er minder bewegingsvrijheid van de motor zijn en is het mogelijk dat je dat voelt in het pedaal.

Heino4267 (200), 4 jaar geleden

Even verduidelijking: bij een kabel-bediende koppeling zonder automatisch stelmechanisme grijpt het koppelingspedaal hoger aan naarmate de koppeling meer versleten is.
Bij een hydraulisch mechanisme of een kabel met een automatisch stelmechanisme, wordt automatisch gecompenseerd voor koppelingslijtage: een hoog aangrijpend pedaal is dus tegenwoordig geen indicatie voor een versleten koppeling meer.

100Nxdropje (0), 4 jaar geleden

Okey dan moet ik er maar mee leren leven haha.

De koppeling heb ik vervangen omdat ik de aandrijfassen heb vervangen.dan ben je al aardig op weg. de druklager maakte ook geluid,vandaar dat ik de koppeling ook maar vervangen heb.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.