Honda CIVIC 3DR: Rode sleutel gebruikt! Wat nu?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: D14A3, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Oeps!!!
Door de verbouwing was ik mijn originele sleutelbos kwijt. Wilde de werklui van wat drinken voorzien maar koelkast zo goed als leeg. Ik kwam de verpakking tegen met de rode sleutel. Ik denk: ha gauw even gebruiken.. De auto startte helaas niet. Toen vonden ze mijn sleutelbos weer, maar start mijn auto niet meer! Heel stom van me om die zomaar te gebruiken. Maar wat nu te doen?
Op internet lees ik dat er gegevens gewist kunnen zijn!? Mn vriend doet me wat...
Dank voor jullie reactie!
Groetjes,
Lisanne

Lisanneb9

Geplaatst door Lisanneb9 (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

limbra (480), 4 jaar geleden

De rode sleutel is een soort van nood sleutel, om portieren/achterklep te openen
en om het systeem in programmeer modus te zetten om eventuele nieuwe sleutels in te leren, (de rode sleutel wist gèèn gegevens als deze gebruikt wordt),
er zit geen start blokkerings chip in de rode sleutel, dus start hij met deze sleutel niet,
>de auto zal naar de Honda dealer moeten, incl. alle sleutels die je van de auto hebt, zodat deze opnieuw ingeleerd kunnen worden,

succes.

Lisanneb9 (0), 4 jaar geleden

Hoi Linda,
Super bedankt voor je reactie. Ik heb voor mij twee dichtstbijzijnde honda dealers gebeld. Ook om kosten te vergelijken. De ene had het erover dat het ongeveer 40€ kost om uit te lezen en 80/90€ euro voor programmeren (of wat er ook maar moet gebeuren). De ander zou een collega vragen wat er moet gebeuren, daar word ik nog door teruggebeld. Heb jij misschien een indicatie wat normaal zou zijn voor het repareren van mijn stomme fout?

Nogmaals dank! En een fijne dag.

Lisanneb9 (0), 4 jaar geleden

Limbra *

limbra (480), 4 jaar geleden

een Stomme fout wil ik het niet noemen, vergissen is menselijk, en daarbij moet je ook maar "toevallig" weten dat de rode sleutel eigenlijk een noodsleutel is,
maar goed ..., ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de kosten hiervan zullen zijn,
is natuurlijk ook afhankelijk van de tijd die de garage er voor nodig heeft,
maar ik denk dat 80 à 90 euro voor het programeren wel een redelijk bedrag is,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.