Mercedes-Benz VITO 111 CDI: Piepend geluid bij achterwiel

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 85

Heel soms begint achter het te piepen. Dat gaat het verbruik iets omhoog. Het verdwijnt soms ook weer vanzelf. Of als we even stoppen en daarna we gaan rijden horen we ook niets meer. Het kan rustig twee weken weg zijn.

We hebben het geluid opgenomen met de mobiel, dus we kunnen het eventueel doorsturen.

Svzessen

Geplaatst door Svzessen (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Hoe kan je zien dat het verbruik omhoog gaat.
Ferry

Svzessen (0), 4 jaar geleden

Via de boordcomputer. Dan zien we het aantal liter per 100 kilometer omhoog gaan. Het is niet veel, maar het veranderd wel.

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Ja,dat dacht ik al.Met verbruik ,ga ik nooit van metertjes uit.Verbruik meet je door te tanken ,rijden en weer tanken.Maar goed in dit geval zou het kunnen.Dat betekent dus dat de motor even meer weerstand ondervind en dus meer moet leveren.Dat kan volgens mij alleen maar omdat op dat moment je remmen blijven hangen en dus piepen.
Dan is er maar een manier en dat is het zaakje openmaken ,kijken en eventueel goed gangbaar maken.Er zit toch geen elec. handrem op.Als die piepte heb je dan aan het wiel gevoeld of die warm werd?Tweede optie,gewoon negeren.
Ferry

Svzessen (0), 4 jaar geleden

Helaas zijn het niet de remmen. Ben ik vergeten er bij te melden de remmen zijn volledig nagekeken, ontroest en ingevet bij de garage. Als we een langere tijd gereden hebben met de piep, dan wordt het wel wat warmer maar niet overdreven. Het ruikt ook een klein beetje, maar ook niet overdreven.

Kan zoiets de lagers zijn?

kaleido 1 (1420) PRO, 4 jaar geleden

Lijkt me toch remmen , als het het wiellager is , is het er altijd wiellager is niet de ene keer goed en dan ineens niet , zit er geen speling op.?

PeterK011 (5), 4 jaar geleden

Komt vaker voor bij dit type vito,zijn idd de remmen achteraan,ook eens een geval geweten : nieuwe blokken gemonteerd,alles proper gemaakt blijft piepen.Weet nu niet meer juist de oplossing maar ik geloof dat de remtangen te weinig speling hebben.

Svzessen (0), 4 jaar geleden

Gisteren nogmaals na laten kijken bij de garage. Remtangen zijn vernieuwd, evenals de rest van de rem. Helaas heeft het niet geholpen.
We hebben wel gemerkt dat als je naar rechts stuurt het geluid wel te horen is net als je recht rijdt. Als je naar links stuurt hoor je het niet.

kaleido 1 (1420) PRO, 4 jaar geleden

Wordt een lastige zo , schijven lopen vrij van de ankerplaat en geen speling op het lager.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.