Volkswagen POLO: Elektrisch schema lambda sonde 1

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BBY, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Goedemiddag,

Ik wil graag de bedrading van de lambdasonde die in het uitlaatspruitstuk zit controleren/doormeten. Weet iemand waar ik een elektrisch schema kan vinden?

Heb al een andere sensor geplaatst maar nog steeds storing 17586. (Circuit pompstroom)

Groeten Gerben

GHoog

Geplaatst door GHoog (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Hans4040 (190) PRO, 4 jaar geleden

Schema in je mailbox...

Heb de de foutcode wel gewist..?

GHoog (0), 4 jaar geleden

Bedankt!
Ja foutcode komt steeds terug bij een koude start.
Ga het doormeten en kijken of bekabeling het probleem is.

Groeten Gerben

jaker (0) PRO, 4 jaar geleden

De verbinding van de schuifjes tussen de steker van de lamdasonde en de bedrading naar de motor ecu geeft vaak problemen (de pompstroom is zeer laag,slechts enkele mili ampere) dus de geringste overgangs weerstand geeft al problemen.
Er was in het verleden een actie bij vw waarbij deze stekertjes vervangen dienden te worden.

GHoog (0), 4 jaar geleden

Goedemiddag,

Bedankt voor de informatie.
Vanochtend bedrading doorgemeten tussen stekker ecu en stekker lambda 1.
Alle draden 0,4/0,5 ohm op de multimeter, en geen onderling contact.
Mijn verdenking dat het de kabelboom is, is nu minder sterk. Stekker goed gecontroleerd en even ingespoten met contact spray, geen verbetering.
Het gekke is, motor loopt goed, net als anders.
Na foutreset komt elke keer bij koude motor de foutcode terug als ik aan het einde van onze straat ben... als ik vervolgens reset komt hij ook niet weer terug bij warme motor...

Volgende keer ga ik weer verder zoeken/meten.

Gr. Gerben

GHoog (0), 4 jaar geleden

Update: na de bedrading te hebben nagelopen bleek een nieuwe lambda sensor de oplossing. Sensor NGK 1774 is passend voor deze motor. Scheelt meer dan de helft met origineel bij VW...
Rijdt nu al een paar weken zonder storingen.
Bedankt allemaal.

Gr. Gerben

markpolo (0), 2 jaar geleden

Beste, Ik lees dit bericht en nu heb ik een nieuwe connector waar de stekker van de lambdasonde 1 in gaat, alleen in mijn polo zit geen connector meer en de lambda is niet aangesloten. Weten jullie mischien de juiste locatie welke kleur draad in moet in de connector? (6 pins connector)

GHoog (0), 2 jaar geleden

Goedemiddag, zie foto, het is B72-I.
Gr. Gerben

GHoog (0), 2 jaar geleden

Hier nog het gehele schema dat ik had gekregen

markpolo (0), 2 jaar geleden

Bedankt:) Ik heb inmiddels ook al een ander schema gekregen waar duidelijk de draad kleuren staan beschreven en waar het aangesloten moet worden. Deze had ik gisteren gekregen van een autogarage met expertise Volkswagen.

GHoog (0), 2 jaar geleden

Ah mooi, succes!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.