Ford USA Thunderbird: Motor loopt slecht en niet stationair en knalt

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: 1falp62w2rh2069, Motorinhoud (cc): 46, Vermogen (kw): 205

Na het vervangen van de koppakking loopt de motor niet goed geeft backfire,loopt niet stationair.
Heb nogmaals de distributietiming gecontroleerd,maar die is ok,ik ben radeloos.
Geeft géén foutcode!

Lex zeelenberg

Geplaatst door Lex zeelenberg (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford USA Thunderbird? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

peterhoogeveen (0), 4 jaar geleden

Weet je zeker dat je alles weer goed hebt aangesloten. Juiste kabels naar de juiste bougies e.d. Foutje is gauw gemaakt.

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Ik heb alles goed aangesloten,maar heb nu ontdekt dat als ik de motor een paar minuten laat lopen op 2000 toeren (want stationair loopt ie niet)dan wordt de uitlaat roodgloeiend, dus ik denk dat om één of andere oorzaak onverbrande benzine in de uitlaat verbrandt, dus is er iets met een bobine of injectors?

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

Waarom is de koppakking vervangen? Is de kop goed gecontroleerd. Ik ben het met Peter eens. Staat alles op tijd ?
Ik verwijs je na een Jaguar met een Ford motor. Zet de link hier onder.
https://www.problemcar.nl/nl/professiona...

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Beste highway en Peter,
Ik denk natuurlijk dat het goed zit,maar ik ga alles weer los halen om er daar 100%zeker van te zijn,voorzover beankt voor het meedenken,ik kom hier op terug.
Lex zeelenberg

peterhoogeveen (0), 4 jaar geleden

Succes.

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Ik heb de distributie weer los,maar het sensor wiel zat goed,hij kan niet eens verkeerd,maar nu is dat tenminste uitgesloten.
Overigens was de koppakking vervangen omdat door het falen van de ventilator de motor erg heet is geweest en de pakking 'er uit'lag.
Dus ik sta weer open voor suggesties.
Lex

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Beste Highway en Peter,
Ik heb om de katalysator te controleren op verstopping de uitlaat gedemonteerd en doorgeblazen ,maar er was niets mis mee, dus dat kan ik nu ook uitsluiten .
Groet Lex.

kaleido 1 (1585) PRO, 4 jaar geleden

Loopt hij wel op alle cilinders?

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Hij loopt bij lagere toeren niet op all cylinders
Lex

kaleido 1 (1585) PRO, 4 jaar geleden

Klepspeling goed ?

kaleido 1 (1585) PRO, 4 jaar geleden

Lektest uitvoeren om lekkage via kleppen uit te sluiten.

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Compressie is perfect en de kleppen zijn niet te stellen, de stoters zijn hydraulisch.
Lex.

JdeP (5), 4 jaar geleden

Stekkers van de injectors niet per ongeluk verwisseld?

Succes

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

De stekkers kun je niet verwisselen
Lex

kaleido 1 (1585) PRO, 4 jaar geleden

Op toeren loopt hij wel op alle cilinders? Zo ja en stationair niet , verdenk ik toch dat de kleppen niet goed sluiten , vandaar lektest doen , compressie meting is wat anders.

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Ik heb de kleppen ingeslepen bij montage na het vlakken van de kippen en de compressie is perfect, ik heb het vermoeden dat de EEC module de oorzaak is ,omdat deze ook (volgens handboek )ook de coolfan moet regelen en daar is m.i. de ellende mee begonnen,ik heb hem voor de zekerheid maar besteld, duurt wél een dikke week.
Er zijn veel gerepareerde versie's te koop ,dus ze gaan nogal eens kapot.....
Lex

peterhoogeveen (0), 4 jaar geleden

Beste Lex,

Heb je de EEC module al vervangen, ben benieuwd of dat de oplossing is.

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Heren,bedankt voor al jullie reacties en meedenken, maar ik heb hét gevonden.na een maand zoeken en hoofdbrekens kwam ik op het volgende: de 't bird is van '96 ,maar tijdens sleutelen had ik ontdekt dat de motor van 94 was,toen heb ik op eBay beide kopsets opgezocht en uitgezoemd ,daar zag ik verschil in de spruitstukpakking,toen ik deze voor de vierde keer demonteerde en omdraaide zag je pas het verschil dit was geen lek meer maar een 'open deur'waardoor alles natuurlijk van slag was,maar als je 'm op de kop legt zie je dat niet,dan past het gewoon,inmiddels had ik de goeie in huis via hageman,na montage liep t ie als een zonnetje.nogmaals allemaal bedankt en zijn we ook allemaal een ervaring rijker.
Vriendelijke groet Lex Zeelenberg.

peterhoogeveen (0), 4 jaar geleden

Mooi dat het opgelost is. Veel rijplezier!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Thunderbird of stel zelf een nieuwe vraag.