BMW 3ER REIHE: Toerenteller valt uit na koude start

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: N42B20A, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 105

Hierbij de vraag. Na een koude start wordt de motor warm tijdens het rijden op de rijksweg. Temp. Meter komt uit de blauwe zone en dan ploteling. Een tik ( toerenteller valt omlaag van zeg maar van 3000/min naar 2000/min accu lampje gaat branden) en hetzelfde moment pakt hij weer op. Dit gebeurt zeg maar 3 keer in 5 a 10 min
Daarna geen last meer. Na 8 uurtjes weer terug naar huis. Nergens last van. Oa brandstof filter al vervangen.
Nieuwe kettingspanner. Alles op tijd gezet. Carterventielatie vervangen.
Auto heeft 225.000 km

Wie kan mij hiermee helpen?

Griep

Geplaatst door Griep (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Wat gebeurt er met je snelheid als je dit probleem ervaart? Blijft die gelijk?
Zo ja, dan lijkt mij het probleem in het dashboard te zitten. Misschien een slecht kontakt ergens.

kaleido 1 (980) PRO, 4 jaar geleden

Ik zie de link niet met accu lampje branden en de onderdelen die vervangen zijn , misschien ontbreekt er info ?
Wat zijn de foutcodes in het systeem, is er al eens gereden met uitleesapparatuur aangesloten op het moment dat de storing zich voordoet ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.