Mercedes-Benz C 240: Knipperlicht tikt door,

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 112 910, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 125

Goedendag allemaal,

Ik heb sinds een dag of 2 problemen met mijn knipperlichten. Tevens doet de ruitenwisser ook niks meer.

Het probleem als volgt: Als ik mijn knipperlicht aan doe, dan hoor je hem snel tikken( niet zoals het hoort) en er knippert ook geen lampje. Ook doen mijn ruitenwissers het niet.

Heel soms doe die het weer een paar tellen, maar dan knippert die ook abnormaal.

Ik heb de zekering vervangen voor een nieuwe. Ik heb een vermoeden dat het aan het relais ligt.


Met vriendelijke groet,


Mark

loskwantos

Geplaatst door loskwantos (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Hans4040 (300) PRO, 4 jaar geleden

Snel knipperen van een richtingaanwijzer automaat komt meestal door een kapot lampje of slecht contact van een lampje...
Ruitenwissers staan daar los van, dus dat zal een ander probleem zijn.
In de ruitenwissermotor zitten sleepcontacten, waarschijnlijk zijn die vuil.

loskwantos (0), 4 jaar geleden

[quote=Hans4040]Snel knipperen van een richtingaanwijzer automaat komt meestal door een kapot lampje of slecht contact van een lampje...
Ruitenwissers staan daar los van, dus dat zal een ander probleem zijn.
In de ruitenwissermotor zitten sleepcontacten, waarschijnlijk zijn die vuil.[/quote]

Goedemiddag,

Bedankt voor je snelle reactie.

Het probleem van de ruitenwissers kwam tegelijk met het probleem vam de knipperlichten.

Ik denk niet dat een lampje stuk is, omdat die het heel soms doet, en dan slaat me ruitenwisser ook aan.

mvg,

Mark

willy9 (0) PRO, 4 jaar geleden

schakelaar vervangen

loskwantos (0), 4 jaar geleden

Ik ben vergeten mezelf voor te stellen.


Ik ben Mark en heb sinds kort een mercedes C klasse w202 c240.

@Willy9 Ben je dit probleem vaker tegen gekomen?

Ik kan me niet voorstellen dat de schakelaar kapot is

willy9 (0) PRO, 4 jaar geleden

De relais in zekeringkast nazien ( in motorruimte )deze dient voor interval, achterruit verwarming ,pinkers

Meer malen voor gehad ,schakelaar doormeten op draad breuk

willy9 (0) PRO, 4 jaar geleden

En bent u er al wat verder mee

willy9 (0) PRO, 4 jaar geleden

Een antwoord is zo netjes --of--
Dat deze mensen welke mijn proberen te helpen de pot op kunnen.

Hans4040 (300) PRO, 4 jaar geleden

Komt helaas vaker voor, tegenwoordig...

loskwantos (0), 4 jaar geleden

Sorry voor de late reactie,

Ik begrijp jullie, kreeg de meldingen binnen in mijn spambox...

Maar het is opgelost, het was de SAM-module. Ik heb gelukkig een tweedehandsje kunnen regelen. Voor de C240 is niet heel veel op de markt.

Totale kosten 330€

Ik bedank jullie voor de inzet en het snelle antwoorden. En sorry voor het zo laat reageren

willy9 (0) PRO, 4 jaar geleden

Bedankt voor de feedback

mvg

Hans4040 (300) PRO, 4 jaar geleden

Mooi zo, bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.