Peugeot PARTNER 170C 1.6HDI - 55KW: Motor maakte vreemd geluid, nu gestopt en p0193

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld

Tijdens het rijden merkte ik een vreemd geluid aan de auto, leek alsof de voorpijp uitlaat kapot was ( zie video) -->https://vimeo.com/348965952 .

Met dit in mijn achterhoofd ben ik rustig doorgereden naar huis zonder problemen (+-150km) De volgende dag onder de auto gelegen en bleek de uitlaat in orde te zijn. nog een rondje mee gereden om te kijken of me iets opvalt en tijdens het rijden merkte ik vermogensverlies,motormanagement lampje gaan branden en de auto uitgevallen.

De motor is alleen nog aan te krijgen met remmen reiniger, wanneer ik hiermee stop te spuiten valt de auto ook weer uit. de storing die de computer aangeeft is p0193. brandstofpomp die kapot is? maar kan dit voor het geluid van de video zorgen? of heeft deze partner 2 verschillende problemen.

De auto heeft 220.000 op de teller

fzi

Geplaatst door fzi (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

check

Beste antwoord, geplaatst door oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

P0193 is een fout op de Common Rail Brandstofdruk sensor. Het signaal is te hoog.
Meestal is dat een fout van de sensor of de bedrading, niet van de hoge druk pomp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.