BMW 3ER REIHE: DSC/DTC bandenspanningmeter valt uit en gaat weer aan

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: N46B20B, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 95

Sinds enkele weken, met name ná een bocht naar rechts, begint mijn BMW te piepen dat de DSC uitvalt, de DTC en dat de bandenspanning niet meer gemeten kan worden. Net zo spontaan als de foutmelding komt, verdwijnt hij ook weer. Maar wegblijven doet hij niet. Met enige regelmaat komt ie weer terug (en verdwijnt hij ook weer).
Dus uitlezen bij de dealer is geen optie, elke keer als ik daar ben is de melding weer weg en dus ook niet uit te lezen.

Nu heb ik een Carly uitleesapparaat via Bluetooth op mijn telefoon. Deze ligt in de auto en op het moment dat de storing weer optrad, heb ik de auto aan de kant gezet en ben ik in staat geweest om per direct de storing uit te kunnen lezen.
Dit is het resultaat:
Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC

Fault Code: 005E43
Fault Explanation: :Wheel speed sensors Back Right: Dynamic signal
loss registered - Gutpruefung to defect has been corrected required ---
(DSC: wheel speed plausibility back right) / Wheel speed sensors Back
Right: Dynamic signal loss registered - Gutpuefung to defect has been
corrected required! / Steering angle sensor internally / Lateral
acceleration sensor error CBIT / Wheel speed sensors Back Right:
Dynamic signal loss registered - Gutpruefung to defect has been
corrected required! / Steering angle sensor internally. / Wheel speed
sensors Back Right: Dynamic signal loss registered. Gutpruefung
required to defect has been corrected!

Fault Code: 0094BE
Fault Explanation: :DSC SSL: Error entry for SSL: Digital Angle out
prediction / F-CAN SZL steering angle sensor: Sensor Error - angle
outside Praediktionbereich --- (DSC: SZL insignificant error: error
memory erasing) / F-CAN SZL steering angle sensor: Sensor error -
LWS Winkelpraediktion code disk is defective.


Lees ik het nu goed dat rechtsachter de ABS sensor kapot is, waardoor de rest foutieve waardes krijgt en dus zichzelf uitschakelt?

bobbes

Geplaatst door bobbes (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 4 jaar geleden

Hallo,

Beetje apart dat de dealer de foutcodes niet kan uitlezen als de melding weg is en je het zelf wel kan.
Denk dat je hem het beste uit kunt laten lezen door iemand die dat op dealer niveau kan doen.
Lijkt op een abs ring probleem.

gr Martin

bobbes (0), 4 jaar geleden

kleine correctie. Ik kan hem ook niet uitlezen als de storing er niet is. Excuses voor de verwarring.

Maar omdat hij er soms wel en soms niet is, ben ik in staat geweest om per direct, bij optreden van de fout, de auto aan de kant te zetten en hem toen wel uit te lezen met mijn Carly apparaat.

En ik ben het met je eens dat een dealer meer zou moeten kunnen, maar natuurlijk ook alleen als de storing er in zit. Maar ik moet wel verder, want zo blijven rondrijden lijkt me ook niet best

Hans4040 (305) PRO, 4 jaar geleden

De melding over rechts achter komt regelmatig terug in de log.
Ik zou in ieder geval, zoals Martin zegt, de ABS ring en sensor controleren.
Kan ook nog een slecht contact zijn in het stekkertje van de sensor

kaleido 1 (1595) PRO, 4 jaar geleden

Of wiellager speling, sensor verliest signaal ?

bobbes (0), 4 jaar geleden

Inmiddels de ABS sensor tussen links en rechts gewisseld op advies van de BMW dealer.
De fout blijft terugkomen op rechts, maar verdwijnt ook weer. Dus de fout is niet structureel.
Nu heb ik inmiddels gevonden dat de sensor van het type OEM nummer 34526764610 is, wat een sensor zonder actieve besturing is.

Verder heb ik zowel links- als rechtsachter geen ABS ring zitten, als ik door het gat kijk van de ABS sensor is de as gewoon vlak.
Waar haalt hij dan zijn signaal vandaan? Is er een andere ring?

Om te voorkomen dat ik de dealer onnodig veel zoekwerk laat doen, wat ik ook kan doen: wat kan ik nog meer doen om dit probleem te vinden?

kaleido 1 (1595) PRO, 4 jaar geleden

Zit een magneetring in het wiellager als ik het goed heb.
Zit er geen speling op je wiellager ?

bobbes (0), 4 jaar geleden

Vandaag heb ik hem nog eens uitgelezen.
Er zijn nu meer foutcodes

Misschien zegt iemand van jullie dit meer?

Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC

Fault Code: 005E40
Fault Explanation: :Steering angle sensor signal implausible offset /
Wheel speed sensors Back Right: signal edge is missing. / Lateral
acceleration sensor offset errors / Wheel speed sensors Back Right:
signal edge is missing (RDF type 11i). / Steering angle sensor signal
implausible offset. / Wheel speed sensors Back Right: signal edge is
missing; RDF type 11i --- (DSC: wheel speed supply back right)

Fault Code: 0094B6
Fault Explanation: :SSL: Error entry for SSL: LWS error: angle jump
too big / F-CAN SZL steering angle sensor: Sensor error - angle jump
too big --- (DSC: steering column switch cluster: internal error) / F-CAN
SZL steering angle sensor: Sensor error - angle jump too large.

Fault Code: 005E43
Fault Explanation: :Wheel speed sensors Back Right: Dynamic signal
loss registered - Gutpruefung to defect has been corrected required ---
(DSC: wheel speed plausibility back right) / Wheel speed sensors Back
Right: Dynamic signal loss registered - Gutpuefung to defect has been
corrected required! / Steering angle sensor internally / Lateral
acceleration sensor error CBIT / Wheel speed sensors Back Right:
Dynamic signal loss registered - Gutpruefung to defect has been
corrected required! / Steering angle sensor internally. / Wheel speed
sensors Back Right: Dynamic signal loss registered. Gutpruefung
required to defect has been corrected!

Fault Code: 0094BE
Fault Explanation: :DSC SSL: Error entry for SSL: Digital Angle out
prediction / F-CAN SZL steering angle sensor: Sensor Error - angle
outside Praediktionbereich --- (DSC: SZL insignificant error: error
memory erasing) / F-CAN SZL steering angle sensor: Sensor error -
LWS Winkelpraediktion code disk is defective.

bobbes (0), 4 jaar geleden

Sorry, ik had je antwoord niet gelezen:

Er zit geen speling op het wiellager

bobbes (0), 4 jaar geleden

Gisteren nog even na zitten denken wat het kan zijn.
Het probleem is begonnen nadat ik mijn auto heb laten uitlijnen (niet bij de dealer)
Veel foutmeldingen refereren ook aan de "steering angel sensor"

Zou ik die moeten laten kalibreren?

bobbes (0), 4 jaar geleden

uiteindelijk is het gemaakt
stuurhoeksensor was kapot

het plastic plaatje was compleet veranderd in Craquelé
vervangen, inleren en klaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.