Mazda 5: foutcode b1261-ff

Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1800

Ik krijg code b1261-ff na een test om te kijken waarom mijn airco het niet doet.De sunload sensor is dat.Waar zit die precies en als ik die vervang,is mijn airco weer in orde?

hondacb7373

Geplaatst door hondacb7373 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

pasenlin (0) PRO, 4 jaar geleden

Als ik het goed heb zit die foutcode er altijd in.
Is de airco pomp niet stuk is vaak het probleem of niet genoeg vulling

hondacb7373 (0), 4 jaar geleden

De airco deed het niet meer,hij is toen door een dealer onderhouden en gevuld.Bij het uitlezen kwam de code omhoog.

pasenlin (0) PRO, 4 jaar geleden

Dat is de zonnesensor en als ik me niet vergis als je de wagen in de zon zet is de foutcode weg in de garage krijg de sensor geen zonlicht dus geeft ie een fout aan .

pasenlin (0) PRO, 4 jaar geleden

Maar doet je airco het nu wel of niet ?

hondacb7373 (0), 4 jaar geleden

nee,de airco koelt niet terwijl hij net een beurt gehad heeft.Ik weet niet of die code samenhangt met die storing.

pasenlin (0) PRO, 4 jaar geleden

Foutcode kan maar heb die zonnesensors nog nooit vervangen wat ik al zeg meestal is de koppeling van de pomp doorgebrand of het boutje uit de koppeling van de aircopomp gelopen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 5 of stel zelf een nieuwe vraag.