Ford FUSION: Niet willen starten

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: FYJA, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 74

Hallo,
Mijn ford fusion heeft kuren. Hij wil soms uit het niets niet meer starten. Na een aantal uren stil te hebben gestaan start hij wel gelijk weer. De startermotor draait gewoon. Hij slaat meestal ook aan op rond de 600 touren maar zakt gelijk weer weg. Als hij normaal start met koude start zit hij rond 1300 touren. Soms gaat het weken goed en heb ik geen probleem maar nu is het de 2e dag achter elkaar dat hij het doet. Gister het probleem. Vandaag starten en lopen. Naar het werk gereden. Met de pauze naar huis willen rijden en weer doet hij het niet. Wat voor probleem kan dit zijn?

Stecentje701

Geplaatst door Stecentje701 (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Fusion? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Heino4267 (215), 4 jaar geleden

Als hij niet start kijken of de bougie vonkt.
Maar ik verdenk eerder de benzinetoevoer: is je benzinepomp nog goed (of zit er een verstopt benzinefilter in de benzineleiding)?
(Hoor je de benzinepomp gaan lopen als je het contact aanzet voordat de motor niet resp. wel start?)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Fusion of stel zelf een nieuwe vraag.