Ford FIESTA: Achterklep springt automatisch open

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: HHJC, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 66

Ik heb een Fiesta van 2009 die ook elke keer automatisch de achterklep opende, tijdens het achteruit rijden, stoppen, deuren openen, gewoon op de snelweg, we werden er gek van!
Ik ben er mee naar de dealer geweest waar ze een nieuwe achterklepschakelaar hebben gemonteerd en een paar minuten de + pool van de accu hebben gehaald zodat de computer reset.
Maar het probleem bleef, en werd eigenlijk steeds erger………
Ik ben zelf gaan zoeken en heb de kabelboom van achterklep naar chassis losgehaald, daar bleek een bij er stuk kabelboom geen tape om heen te zitten, dus heb ik isolatietape er om heen gedaan en er ook aan getrokken zodat de kabelboompositie tussen dak en hemel veranderde.
Wat blijkt nu, probleem verholpen!!
We rijden er nu al een maand mee, en heeft geen problemen meer gegeven.

RobE

Geplaatst door RobE (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.