Citroën C3: Ruitenvloeistof lekkage in zekeringkast motorruimte

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 8FP, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 70

Beste allemaal, ik heb hier een c3 van 2011 met een verrotte middelste (bruine) stekker van de zekeringkast(motorruimte).
Nu heb ik me laten vertellen dat dit komt doordat er op 1 of andere manier ruitensproeivloeistof via de kabelboom in deze stekkerverbinding terecht komt.
Nu ga ik de zekeringkast met stekker vervangen, maar om herhaling te voorkomen.. hoe kan ik die lekkage verhelpen? Ruitensproeiers werken namelijk perfect. Alvast bedankt voor de reactie(s)

Schadehersteller

Geplaatst door Schadehersteller (0) PRO , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Oxo8319 (0) PRO, 4 jaar geleden

de stekker bij het ruitensproeierpompje ook vervangen (daar is het begin)
de vloeistof kruipt tussen de koperdraadjes naar de stekker van de zekeringkast (dus als je aan beide uiteinden soldeer obstakel maakt voorkom je dat)

Schadehersteller (0) PRO, 4 jaar geleden

Dank voor je reactie.
Neem aan dat het dus ook verstandig is de ruitensproeierpomp incl pakking te vervangen?

Oxo8319 (0) PRO, 4 jaar geleden

helemaal goed

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.