Volvo S70: Buiten korte piep (metaal op metaal) bij gas geven

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: B5244S2, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 103

Hallo,

S70 2.4 (03-2000), 175.000 km

Wanneer ik accelereer en dus vermogen vraag van de motor, hoor ik -wanneer mijn ramen open zijn- een korte, luide piep. Het lijkt wel metaal-op-metaal. Het duurt een fractie van een seconde. Het gebeurt wanneer ik schakel, maar ook wanneer ik gewoon, reeds in de versnelling, accelereer. Dus eigenlijk bijna elke keer wanneer ik het gaspedaal aanraak.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Groeten,

Sjoerd

CTIS

Geplaatst door CTIS (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

volvov50 (0) PRO, 4 jaar geleden

dat kan zoveel zijn wat een geluid veroorzaakt, de meest voorkomende ergenissen zijn de aandrijfassen in de wielnaven. daar komt ruimte op en veroorzaakt een korte scherpe gekraak/tikken. oplossing: demonteer de assen , vervangt de bouten / ring door nieuwe bouten met extra rubber en duw de assen een stukje naar binnen, laat loctite er in lopen op alle gleuven, zet alles weer met moment vast en laat poosje staan. veel succes, Volvov50

Ed2457 (0), 4 jaar geleden

Zou best het vliegwiel kunnen zijn. Als ik het goed heb heeft jouw auto al een dual-massa vliegwiel. Bij stationair en een beetje gas geven moet je wel kunnen horen of het vliegwiel geluid maakt.

edwinopzolder (0), 4 jaar geleden

Bij de mijne destijds was dat de bovenste motorsteun de beugel zat uit het midden en schuurde tegen het aluminium. Beste tijd naar aan het zoeken geweest toen.

CTIS (0), 4 jaar geleden

Hoi hoi,

N.a.v. bovenstaande reacties nog even de volgende informatie: Als ik de auto in z'n vrij zet en dan gas geef, hoor je geen gepiep. Dus echt als de motor in "contact" staat met de transmissie en zowel als ik schakel als wanneer ik de koppeling los heb en gewoon gas bij geef, hoor je het piepje.

Ik hoor het vliegwiel buiten niet (@Ed2457).

Motorsteunen wil ik nog nalopen, de bovenste is wel een beetje door, maar ik zie niet dat die ergens tegenaan zit. Beneden naar de versnellingsbak ziet er ook nog OK uit, maar wel een beeeetje uit het midden, echter niet tegen het ijzer. De andere zijn de ronde motorsteunen en die kan ik niet echt beoordelen. Hoe kan ik de motorsteunen verder nog controleren?

CTIS (0), 3 jaar geleden

Nagekeken en vermoedelijk komt het uit de aandrijfas.

Bedankt voor de hulp!

CTIS (0), 11 maanden geleden

Aandrijfas LINKS vervangen en die bleek het te zijn. Geluid was rechts te horen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.