Toyota Aygo: Drukschakelaar Airco vervangen

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Kan de drukschakelaar van de airco van de Aygo worden vervangen als het systeem is gevuld? Zit er dus een (schrader) ventiel onder de drukschakelaar? De drukschakelaar van mijn Aygo lekt en de airco schiet niet aan. Wel als ik de bedrading doorverbind. Aangezien de airco net is gevuld hoop ik de drukschakelaar te kunnen vervangen zonder het systeem te legen.

DaniR6

Geplaatst door DaniR6 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Aygo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 4 jaar geleden

Gezien je zegt dat het AC systeem koudemiddel is verloren is het verstandig het AC systeem eerst leeg te halen.
Vervolgens drukschakelaar vervangen en het AC afpersen op evt. lekkage, daarna hervullen met de juiste hoeveelheid koudemiddel.

Grt. Paul

DaniR6 (0), 4 jaar geleden

Bedankt voor je bericht! Misschien moet ik wat vollediger zijn. Mijn AC systeem was lek en ik heb de condensor moeten vervangen. Hierna heb ik de Airco laten vullen bij de garage, maar na het vullen sloeg de airco niet aan. De garage heeft toen van alles onderzocht maar kon niets vinden en ook via de computer geen gegevens kunnen vinden, terwijl er wel voldoende druk zit op het systeem. Het systeem is dus recent gevuld en naar mijn weten voldoende op druk, ondanks dat ik een hele kleine lek heb geconstateerd bij de drukschakelaar. Mocht het zo zijn dat de druk onvoldoende is dan zal de nieuwe drukschakelaar het systeem ook niet aanzetten. Dan is het ook nog zo dat de airco erg goed koelt als ik de bedrading van de defecte drukschakelaar doorverbind. Ik heb al een nieuwe drukschakelaar en die wil ik er graag zelf op monteren, maar dan moet ik er uiteraard wel zeker van zijn dat dit ook kan. Helaas kan ik er werkelijk niets over te vinden op het internet.

kaleido 1 (1580) PRO, 4 jaar geleden

Er zit een schrader in de aansluiting , vervangen dient op de juiste wijze te gebeuren , kijk onderin het gat waar de schroefdraad in zit van je druk schakelaar, Zit daar een rubberen ring , kun je hem er zo opdraaien wel wat vaseline aan de schroefdraad doen.
Zit er niets in dan is het verstandig om eerst de oude er af te draaien en te kijken of daar een trompet ringetje in zit , Zit er daar 1 in nieuwe monteren.
Bij het los draaien absoluut 2 sleutels gebruiken , kost je anders een leiding.
Als je de oude los draaid zal hij eerst gaan lekken om vervolgens te stoppen met lekken als je hem er nog niet helemaal af hebt , schrader sluit dan.
Maar omdat hij al lekt zou ik zoals dhr Kelder al aangeeft het systeem leeg halen gever vervangen en opnieuw afvallen, een klein lekje is een lekje ,je weet niet hoe hard het gaat , tijdens rep. Verlies je ook weer iets , dus een optimaal gevuld en werkend systeem bereik je hier niet mee.

DaniR6 (0), 4 jaar geleden

Er zit geen schrader ventiel op kwam ik achter. Alle vloeistof is eruit gespoten!

kaleido 1 (1580) PRO, 4 jaar geleden

Mijn verhaal dus niet goed gelezen!

P. Kelder (0) PRO, 4 jaar geleden

[quote=DaniR6]Alle vloeistof is eruit gespoten![/quote]

Nu heb je werk van werk. Zonde, dit was niet nodig geweest.
Gewoon op safe spelen en altijd eerst het AC systeem leeghalen.

Grt. Paul

DaniR6 (0), 4 jaar geleden

Tja werk van werk dat valt mee. Het is zonde dat de schadelijke gassen de lucht in zijn gegaan. Boel heb ik schoongemaakt en kan nu weer worden gevuld. En Kaleido ik neem je niets kwalijk hoor ik hen zelf gewoon het risico genomen om het los te draaien. Er zit inderdaad een rubber ring aan de drukschakelaar maar geen schrader ventiel. Jammerrr sorry natuur, maar het gaat wel weer goed komen! Thanks!

kaleido 1 (1580) PRO, 4 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Aygo of stel zelf een nieuwe vraag.