Peugeot 206: overmatig olielekkage

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

beste forum bezoekers.

ik ben nieuw hier, en heb het forum al regelmatig in het verleden geraadpleegt, maar nu toch even een dingtje.

sinds 3 dagen hebben we een andere 206 sw gehaald met 1400 blok erin. rijdt prima houdt wat in maar ligt waarschijnlijk aan de lambda sondes.

echter het olielekkage probleem is van andere koek. volgens de vorige eigenaar is de distributieriem en de polyriem en de koppakking

cheers vervangen. nu is het zo dat bij aanschaf ik geen olie lek constateerde, auto gehaald, thuis aangekomen en een klein 100km gereden te hebben, even de olie gecheckt tot mij verbazing leeg,, olie gevuld 2 flessen, rijdt ineens een stuk lekkerder. auto geparkeerd, even boodschapje doen. zie iik op afstand olie liggen. meteen onder de auto gedoken, zit het complete stuk aan de riem kant onder de verse olie.. kleppendeksel kan het niet zijn, zweet iets maar geen lekkage, nu is mij vraag is dit als nog de koppakking bij het olie kanaal, of is dit een ander punt waar die kan lekken.

ben benieuwd

nimz

Geplaatst door nimz (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Te denken valt aan een keerring.
Ferry

kaleido 1 (1595) PRO, 4 jaar geleden

Ik denk dat de vorige eigenaar dit wist , lijkt me stug van niet .
Je vult 2 bussen bij 2 liter hoop ik , vervolgens zeikt het er uit , zou beginnen met goed schoon maken en kijken waar het vandaan komt als de motor warm is en stationair loopt , want als het zo hard gaat hoef je niet te gaan rijden , wat zegt de vorige eigenaar , zou hem eigenlijk terug brengen , verborgen gebrek en koppakking reeds vervangen enz. twijfelachtige situatie.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.