Audi A4: Hoge pieptoon bij accelereren en bij 122 km p/u

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: CJC, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Hallo, het is al even geleden dat ik hier iets gevraagd heb maar nu heb ik een probleem dat ik niet echt kan plaatsen:

Ik heb een pieptoon bij een snelheid tussen 120 en 145 km per uur, maakt niet uit welke versnelling, 5, 6 of 6 dus aan de motor zelf of turbo kan ik het niet ophalen...
Zodra ik koppeling indruk is het weg, ook als ik dan gas geef en toeren maak is het weg, weer op laat komen dan is de piep duidelijk aanwezig met dus kracht op de motor.
Ook bij optrekken is een soort pieptoon/ lager toon aanwezig
Heeft iemand hier eventueel een oplossing of idee bij/voor?
Mij is al gezegd vliegwiel oid en koppelings set vervangen .....

Ik hoor graag jullie mening

BVD Jeroen

Jeroenvane

Geplaatst door Jeroenvane (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 4 jaar geleden

De koppeling is bij een B8 een zwak punt. Goed mogelijk dat de geluiden van de koppeling / vliegwiel komen.
Wat ook voorkomt is een uitgelopen differentieel end lager, miss dit keer nog in een vroeg stadium. In een later stadium is de klacht vaak trillingen.

Grt. Paul

Jeroenvane (0), 4 jaar geleden

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie!
Gisteren nog gereden met een monteur er langs en hij zei ook ik hoor idd iets maar kon het niet echt thuisbrengen 😕

Jeroenvane (0), 4 jaar geleden

Hoi nog een keer, helaas heb ik het probleem nog niet op kunnen lossen.

Wat me opvalt en ook anderen is dat er ook nog een bijgeluid is met optrekken.
Vooral tussen de 3 en 4 is er een schurend
Piep geluid te horen dat naarmate de snelheid hoger word ook hoger in toon word.
Ik denk dat het met elkaar te maken heeft maar weet echt niet waar ik nog meer aan moet denken
Iemand een idee, buiten vliegwiel en koppeling?
Misschien iets met aandrijving of versnellingsbak?

ferdinand (0), 4 jaar geleden

Maak eens een opname met je telefoon.Kan verhelderend werken.
Ferry

P. Kelder (0) PRO, 4 jaar geleden

[quote=Jeroenvane]
Iemand een idee, buiten vliegwiel en koppeling?
Misschien iets met aandrijving of versnellingsbak?[/quote]

Wat ik al eerder zei, het euvel zit helaas in de koppeling...
Voorkom meer schade laat er iets aan doen.

Grt. Paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.