Peugeot 307: startprobleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

L.S,

Mijn 307SW wilde na diverse pogingen niet starten. Dus de ANWB gebeld. In afwachting van hen kreeg ik de motor toch aan de praat maar hij liep niet lekker . De motor draaiende gehouden tot de pechhulp kwam. Hij stelde wat vragen en kwam tot de conclusie dat de motor verzopen was en bleef nog om te wachten of hij beter zou gaan lopen . En dat deed hij na enkele minuten ook . Omdat mijn linkerraam niet openging vroeg ik hem of hij daar naar wilde kijken. Maar natuurlijk. Hij de schakelaar nagekeken , schoongemaakt en teruggeplaatst. Probeerde het raam te openen maar deed nog niets. Okee zei hij mij , ik ga de computer een reset geven want misschien helpt dat ! De motor was in tussentijd uitgezet. Hij wilde daarna de auto starten, de startmotor draaide netjes rond maar de motor wilde niet starten. De computer melde na uitlezing dat de sleutel niet meer werd herkend.
Hij kwam er maar niet uit en liet een collega komen maar beiden konden er niets meer mee .Mij werd verteld dat het een oude auto was en dat de computer zijn tijd had gehad en waarschijnlijk kapot was .
Mijn autootje staat inmiddels langer dan twee weken bij de Peugeot dealer en eergisteren pas kreeg ik te horen dat er een mogelijkheid is om de computer door een bedrijf te laten nakijken en eventueel te laten repareren.
Mijn vraag nu is of iemand dit bekend voorkomt en mij daar wat meer over kan vertellen . Ik zelf weet n.l niks over autotechniek. Maar alle informatie is welkom.

m,vr,gr , August

nogeen

Geplaatst door nogeen (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Ook computers kunnen defect raken, al gebeurt het veel minder vaak als alle andere oorzaken.
Zeker de oudere computers kunnen getest worden en indien er gebreken zijn, vaak ook gerepareerd.
De firma actronics doet dat al vele jaren. Alleen moet de computer wel door een bedrijf worden opgestuurd.
Inclusief delen van de startblokkering, dus het kost wat tijd om die uit te bouwen.

Het verzuipen van de motor (je originele klacht) staat dan nog weer los van het niet herkennen van de contactsleutel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum