Peugeot 206: koelfan slaat niet aan

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: RFR, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 99

Hallo,

Na een behoorlijke (afkeur) lijst van kleine items tijdens apk keuring , die relatief gemakkelijk op te lossen waren kwam ik er achter dat de koelfan momenteel helemaal niet meedoet , met uiteindelijk oververhitting als gevolg bij langdurige stilstand met draaiende motor . Fan is extern gecontroleerd op 12 volt, werkt correct. Maar waar bevindt de thermo-switch die de fan inschakelt ? Kan hem zo niet vinden. De relais en een of andere spoel ter plaatse bij de radiator heb ik wel gevonden. Dus mijn vraag is dan: Waar bevindt bij een 206 GTI deze thermo -switch? Of heeft deze versie ook een gecombineerde temperatuursensor en thermo switch, zit in ieder geval niet op radiator!

Alvast dank. Jacques Richetti.

jacques1967

Geplaatst door jacques1967 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Plaats eens de laatste 8 posities/cijfers van het chassisnummer?

jacques1967 (0), 4 jaar geleden

40627270

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Heb je de grote zekering MF2 gecontroleerd? Deze zit/hangt onder de BM34 (zekeringskast motorruimte). Verder zou er nog een zekering F38 moeten zitten in het kleine zekeringskastje boven de zekeringskast interieur links naast de stuurkolom. Volgens het schema zitten er naast de koelfan in het front, 2 relais (hoge snelheid en lage snelheid) en daaronder zit de weerstand in het front. De aansturing komt vanuit de EBE (elektronische eenheid) motor. Al het bedradingswerk voor wat er in het front zit, loopt via een 6 voudige grijze stekker tussen front en Lv koplamp....stekker gecontroleerd?

jacques1967 (0), 4 jaar geleden

Bedankt voor de info. Zekeringen zijn gecheckt , zijn heel , dus ff kijken als ik tijd heb of ik bij die 6 voudige stekker iets kan vinden .

jacques1967 (0), 4 jaar geleden

Stekkerverbinding van de grijze stekker gecontroleerd, staat wel 12 volt op. Ook op de voetjes van beide relais staat 12 volt.. Relais maar vervangen? Hoe kan ik de relais testen ?

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Heb je ook de massa gecontroleerd en de beide relais uit hun houder getrokken om te kijken of er toevallig geen pootje/stekker ingebrand is?

jacques1967 (0), 4 jaar geleden

De storing is verholpen. Beide relais zijn vervangen en de weerstand. Uiteindelijk lag het aan de weerstand aangezien ik in eerste instantie alleen beide relais vervangen had en de fan nog geen sjoege gaf.. Vervolgens weerstand (thermistor) vervangen en bij 93 graden schakelde hij de fan in (gemeten op stekkerblok 14.2 volt) .Alle temperaturen zijn nu weer zoals het hoort ook na langdurige stilstand met draaiende motor. Mag ik met name hans4074 bedanken voor zijn zoekwerk en correcte info. Scheelt me een heeeeele boel uitzoekwerk/meten

mvg Jacques Richetti.

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Mooi dat het opgelost is en bedankt voor het plaatsen van de oplossing.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum