Nissan PRIMERA: storing code p0302 na vervangen van nieuwe Lmm

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: QG18, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 84

hallo
na nieuwe luchtmassameter vervangen storing code p0302 misfire cilinder 2 , bij stationair draaien loopt goed en opeens loopt hij op 3 cilinder , toerental schommelt
en zakt naar benden , maar voor de rest auto rijdt goed en trekt goed .
alles nagekeken bobine en bougies in orde , maar geen compressie op cilinder 2 .

ik heb nu de oude LMM gemonteerd en alles loopt normaal geen storing .

is dat mogelijk .
alvast bedankt

issa

Geplaatst door issa (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Hans4040 (300) PRO, 4 jaar geleden

Nee, dat is niet mogelijk...
een LMM bepaald de compressie niet, maar meet alleen de luchtmassa.

Maar als de auto goed loopt waarom vervang je de LMM dan..?

issa (0), 4 jaar geleden

bedankt voor u reactie
jaren geleden heb ik de originele lucht massameter Bosch met deze nummer 226807J600 0280218005 voor Nissan Primera komt tot bouw jaar 9-2000 vervangen met ook originele Bosch maar wel met deze nummer 226805U400 0280218094 e die komt vanaf 2001 op zelfde Primera 1.8 en ook p12 1.8 deze gaat langer mee , maar auto rijdt niet zo prettig vandaar besloten nieuwe LMM met originele nummer te monteren .
ik heb nieuwe besteld geen Bosch , maar wel Hitachi met OEM 226807J600 5 jaar garantie , na montage en starten stationeer liep goed en smos niet , het rijden was perfect en geluid van de motor ook , maar na 200 km melding p0302 cilinder 2 en als ik de steker van bobine losmaak de motor schokt niet zo erg bijna net merkbaar en ook bij cilinder 1 ,maar bij cilinder 3 en 4 is echt schokkerig .
toen heb ik de oude LMM terug geplaatst loopt stationeer stabiel en mooi .
de auto heeft weinig vermogen van daar besloten te vervangen met originele nummer .
het kan ook zijn dat de LMM werkt niet goed op deze auto .
ik weet het niet wat verder te doen .

issa (0), 4 jaar geleden

ik ruik benzine stank tijdens stationeer als auto warm wordt met nieuwe LMM en ik vermoed dat lek in injectoren misschien .

Nissanwielmonteur (0) PRO, 4 jaar geleden

Volgens mij is de 7J600 voor een dieselmotor

issa (0), 4 jaar geleden

en benzine ook tot 9-2000 voor almera 1.5 , 1.8 , 2,2 en primera 1.8 en daarna is andere nummer alleen voor benzine 226805U400 .

issa (0), 4 jaar geleden

morgen ga ik naar Nissan dealer nieuwe o ring rubber bestelen voor injectoren en die heb ik wel 4 stuks galerijen injectors compleet .
eerst schoon maken en dan monteren .

ik hoop dat het helpt .

issa (0), 4 jaar geleden

ik heb injectoren gecontroleerd op lekkage en die waren goed en die werken allemaal en compressie test gedaan allemaal rond 175 PSI ,
laatste tijd motor pingelen en niet lekker stationeer draaien en dat kwam allemaal door benzine super 98 , want doe ik al bijna langer dan een jaar super 98 tanken , maar nu met euro 95 auto loopt veel beter en pingelen is weg , LMM is vervangen door een gebruikte bij sloop en die werkt goed , tijdelijk IVM retour nieuwe LMM Hitachi naar Auto materiaal en die is terug naar leverancier om controleren op werking en waarschijnlijk krijg ik hem terug , maar duurt max 6 weken .
nu krijg ik storing code p0420 elke ongeveer 80 km komt terug zelfde code p0420 catalyst system efficiency below threshold bank 1 , 5 in 1 cat cleaner toegevoegd na 560 km krijg ik pas storing p0420 en nu elke 60 tot 80 km komt de melding terug . beide zuurstof sensoren gecontroleerd de eerste en tweede , voor de kat schommelt tussen 100 tot 900 v , maar na de kat schommelt ook bijna zelfde bij grafiek is geen vlakke lijn en tijdens het rijden als ik de gas los laat springt naar 0,00 volt .

ik denk dat mijn katalysator moet vervangen worden en die heb ik een gebruikte originele met 129000 km via eBay besteld .
mijn auto heeft 330 000 km gelopen en nog steeds geen olie verbruik en hier bij sloop nergens een katalysator voor Primera 1.8 p11 te vinden , heb ik wel van almera 1.8 N16 gevonden zelfde motor zelfde kat , maar toch past niet IVM binnen werking en dat hebben ze via kenteken en chassis nummer gecontroleerd en hebben ze mij verteld dat kat gaat kapot als je motor olie verbruikt .

ik hou jullie op de hoogte

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

De katalysator werkt inderdaad niet meer. Dat is te zien aan het signaal van de lambdasonde na de kat.
Als die net zo schommelt als de lambdasonde voor de kat dan is de kat overleden.

Als je het gas los laat dan wordt de benzine injectie onderbroken.
Er wordt dus zuivere lucht (met een hele boel zuurstof) de uitlaat in gepompt.
Dat de lambdasonde na de kat dan 0,0 V aangeeft is de bedoeling en heel normaal.
Overigens als de lambdasonde voor de kat nog een ouderwetse sonde is net als die na de kat (Max 4 draden) zou ook die 0,0 V moeten aangeven wanneer je het gas los laat..

issa (0), 4 jaar geleden

bedankt voor u reactie
de lambdasonde voor de kat die werkte ook tijdens gas los laten en heeft 3 draden .
is het mogelijk dat de nieuwe LMM werkte niet goed door benzine super 98 en de kat dat werkt niet goed ,
ben benieuwd of dat heeft mee te maken .

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

De misfires die je had na het vervangen van de LMM zullen er zeker aan toe hebben bijgedragen dat de kat nu overleden is.
De benzine stank die je rook kan er ook mee te maken hebben en ook een steentje hebben bijgedragen.

Wat ik alleen niet begrijp is dat je motor pingelt op super 98 en niet op euro 95.
Super 98 is beter bestand tegen pingelen dan euro 95.

issa (0), 4 jaar geleden

ik heb op internet gezocht over het tanken super 98 IPV 95 veroorzaakt pingelen en klopvastheid van de benzine .
het wel zo de motor pingelen tijdens stationeer draaien en liep niet lekker tijdens rijden en soms schokkerig tijdens schakelen en na euro 95 tanken ging veel beter en beter verbranding .

ik merk wel dat nu motor loopt beter dan voor heen .

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Dan heb je toch ergens op internet onzin gelezen (gebeurd wel meer).
De klopvastheid van benzine wordt met een getal aangeduid en hoe hoger het getal hoe klopvaster de brandstof is.
Dat getal staat ook in benaming van de benzine, dus 95, 98, 100 of zelfs 102.
Dat getal wordt het octaan getal genoemd. 98 is klopvaster dan 95, 100 en 102 zijn nog klopvaster.

issa (0), 4 jaar geleden

ik tank bijna altijd super 98 en auto rijdt zuinig en heb ik nooit problemen gehad , maar laatste tijd liep de motor niet goed en met euro 95
liep beter , het kan ook met LMM mee te maken , want die heb ik ook vervangen met originele fabriek nummer einde j600 , eerder had ik u400 en dat komt bij Primera vanaf 2001 . vandaar de verbranding wordt anders .

dan kan ik proberen super 98 na het katalysator vervangen .

issa (0), 4 jaar geleden

beste oldford
tweede hands katalysator was binnen , maar helaas bleek imitatie te zijn en die heb ik terug naar verkoper gestuurd en gelijk nieuwe katalysator besteld , twee weken geleden nieuwe katalysator gemonteerd en auto rijd nu veel beter .

gisteren de nieuwe luchtmassameter Hitachi was binnen en gelijk gemonteerd en alles loopt normaal en goed .

de katalysator was de oorzaak

probleem is opgelost

bedankt allemaal

asfaltrocker (0), 4 jaar geleden

Denkje ook aan eu95 dat het e 10 is

issa (0), 4 jaar geleden

ja , ik tank altijd in essen Belgie bij Esso tankstation en staat op euro 95 en E10 .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.