Peugeot 206: "Nieuwe" motor start niet

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1360

Beste Forum-leden,
Heb pas sinds vandaag een registratie bij Problemcar maar volg al regelmatig de problemen/oplossingen op het forum.
Ik heb nu zelf een probleem met de 206 van mijn zoon.Deze heeft als gevolg van teveel smeerolie het motorblok "opgeblazen" waardoor we er een ander motorblok in moesten zetten.Zo gezegd zo gedaan maar nu start de andere motor niet.Van de nieuwe motor is de distributie/waterpomp en koppakking uit voorzorg vernieuwd.Alle stekkerverbindingen en slangen zijn juist gemonteerd.Tijdens het starten gaat de motor wel rond maar krijgt geen vonk en geen benzine.De oude motor was van 2006 en de "nieuwe" van 2005 allebei KFW.
Op het nieuwe blok heb ik het originele inlaatspruitstuk /injectoren en bobine laten zitten.Heb al geprobeerd met zowel de oude als nieuwe krukassensor,dus dat zal hoogstwaarschijnlijk de oorzaak niet zijn.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Alvast bedankt voor de reacties!
Aad

Aadje206

Geplaatst door Aadje206 (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

Je zegt sensor, krukas omgewisseld. Maar je vliegwiel en signaal ring zijn wel gelijk en juiste aantal tanden??

kaleido 1 (1425) PRO, 4 jaar geleden

Startblokkering gaat er wel af ?

Aadje206 (0), 4 jaar geleden

@J@nWillem:
Aantal tanden is gelijk ,wat bedoel je met sensorring?

Aadje206 (0), 4 jaar geleden

@Kaleiedo1:
Hoe kan ik zien of startonderbreker er af is?Startmotor gaat wel gewoon rond en dashborddisplay geeft alles normaal aan volgens mij.

voyager (0), 4 jaar geleden

Het sleutel lampje in dashboard knippert als startblokkering actief is.
Dat lampje dient uit te gaan om het starten(benzine en vonk) vrij te geven.

Aadje206 (0), 4 jaar geleden

@Voyager:
Bedankt,zal het vanavond checken.

Aadje206 (0), 4 jaar geleden

Beste Voyager,
Bedoel je het "onderhouds-sleuteltje bovenin bij km-stand?Deze gaat uit als ik de startmotor rondgooi.
Als ik het contact aan zet hoor ik wel de stappenmotor van de gasregeling,deze werkt wel als ik het gaspedaal indruk.
Ik weet niet of dit er mee te maken heeft:Display geeft "ecomode" aan,de radio,ventilatie,ruitenwissers en dimlicht doen het ook niet met accu die 13 volt geeft.Groot licht,achterlichten ed werken wel .
.??????

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

Hij bedoelt het rode ronde knipper lampje midden in. Brandt ie überhaupt op contact of knippert. Maar een storing uitgelezen? Je zegt een *nieuwe* motor distributie en koppaking v.v. direct maar juiste timing gaten gebruikt.? Klep spelling?

Aadje206 (0), 4 jaar geleden

Beste J@n-Willem,
Bedankt voor je reactie (andere reageerders ook).
Rode stoplampje op dashbord gaat uit als contact enkele seconden aan is.Timing gaten op nokkenaspoulie en vliegwiel achter oliefilterhuis gebruikt en klepspeling gecontroleerd.
Denk zelf aan electrisch probleem omdat ik geen vonk en brandstof krijg.

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

Kabel breuk, in de bocht ter hoogte van de waterpomp, door loshalen en vast zetten? Anders toch uitlezen denk ik zó

Aadje206 (0), 4 jaar geleden

Beste J@n-Wiĺlem,
Zal het vanavond checken.
Bedankt,

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

Al vorderingen??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum