Volvo V70: Startmotor begon spontaan te draaien

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 135

Goedemorgen, ik heb/had een heel vreemd probleem met met mijn Volvo V70 D5 AWD van 2008 met keyless entry en een start/stop knop. Geen start stop systeem.
Auto begon spontaan te starten, sloeg niet aan, terwijl ik met mijn sleutel, in de broekzak op 15 meter afstand was. Kon dit alleen beëindigen door de accupool los te maken. Als ik daarna de pool weer op de accu plaatste begon de auto weer te starten. Op de plus zitten 2 kabels vastgezet met een moer. 1 van deze gaat naar de startmotor. Deze ene los gemaakt en de pus weer op de accu gezet. Had toe weer elektra op de auto. Daarna de auto gestart met de startknop terwijl iemand de kabel weer op de plus pool van de accu hield. Auto sloeg aan. Kabel weer vastgezet en auto start weer normaal. Ik haal nu voor de zekerheid dat de auto niet weer begint met starten die ene kabel maar weer los als ik niet in de buurt ben.
Heb via via al diverse (ook Volvo) monteurs benaderd maar hebben nog nooit gehoord dat een auto spontaan begon te starten.
Rara?

Gregy

Geplaatst door Gregy (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 4 jaar geleden

Geen steenmarter op visite gehad die aan de kabelboom heeft lopen vreten ??

Grt. Paul

Gregy (0), 4 jaar geleden

Hoi Paul, ik zit in Frankrijk waar het afgelopen zondag gebeurde. Ik laat morgen een Bosch Service Punt hier in de buurt inderdaad zoeken naar een , mogelijk, aangevreten kabel. Van de ene kant hoop ik maar dat hij zoiets kan vinden.
Dank voor je reactie.

Gregy (0), 4 jaar geleden

Bosch Service Punt heeft Volvo in Avignon gebeld en die gaven aan dat ik het beste een Volvo dealer in Nederland kon opzoeken. Gisterennacht, op de terugreis camping, om 01.45, begon de auto weer spontaan te starten. Auto stond op slot en met afstandsbediening ontgrendeld waarna deze stopte met starten. Voor de zekerheid de kabel op de plus , richting startmotor, er maar weer afgehaald.
Vandaag thuis gekomen. Morgen de Volvo maar benaderen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.