Chevrolet US Chevy Van: Nergens spanning ondanks goede accu

Bouwjaar: 1972, Brandstof: LPG, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 5400

Hi, mijn Pickup wilde al een paar dagen soms moeilijk starten. Maar vanochtend helemaal niets. Het binnenlampje brandde nog zwak maar toen ik probeerde te starten ging alles uit. Accu aan de lader. Dat hielp niet. Andere accu erin. Hielp ook niet. Beide accus goed geladen. De reserve accu was een 100Ahr.
Als ik de accu aansluit zie ik geen vonken dus het lijkt erop dat er niet een kortsluiting zit. Soms als ik de accu opnieuw aansluit gaat de binnenverlichting wel weer even zwak aan maar dat duurt nooit lang. Alle normale zekeringen zitten er goed in. Maar ik vroeg me af of er soms iets van een automatische (hoofd)zekering inzit.
Als iemand een idee heeft ;-)

Tjeerddegroot

Geplaatst door Tjeerddegroot (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Chevy Van? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Ik heb dat ook eens met een Van gehad.Was een kwestie van massa.Loop alle massakabels maar eens na.Een tweede kan zijn ,dat toch de accu,s zijn overleden,Je hebt ze wel opgeladen,maar dat zegt niets.Hoe is het amperage?Als je het zelf niet kan meten,ga naar een auto-onderdelenzaak .Meten doen ze gratis.
Ferry

ferdinand (60), 4 jaar geleden

En rijd hij weer.
Ferry

Tjeerddegroot (0), 4 jaar geleden

Ha Ferry, nee nog niet, ik heb alle massakabels langsgelopen ik geloof niet dat dat het probleem is. Als ik een accu aansluit dan gaat heel even de binnenverlichting branden. en die gaat dan langzaam uit. Maar als ik diezelfde accu eruit haal en er een 50watt lamp op zet blijft ie oneindig lang branden. Het is net alsof er ergens een weerstand tussenzit die langzaam groter wordt als je er spanning opzet.
Tjeerd

ferdinand (60), 4 jaar geleden

IK blijf er toch bij dat waarschijnlijk je accu,s niet meer het juiste amperage leveren.Laat ze even gratis doormeten. Bij b.v. Brezan,Cartal e.d.
Ferry

Tjeerddegroot (0), 4 jaar geleden

Ik zal morgen de accu van de cabrio er even op gooien, maar alles wijst erop dat het niet aan de accu ligt.
Ik heb wel even naar de fusebox zitten kijken en daar zie ik dingen die ik echt niet herken, met name de lichtblauwe en roze doosjes, enig idee?

Tjeerddegroot (0), 4 jaar geleden

Ik zal er morgen de accu van de cabrio opgooien, maar alles wijst erop dat het niet een accu probleem is. Op bij zekeringen kast zitten twee kastjes die ik niet kan thuisbrengen, een lichtblauw en een roze. Enig idee wat dat kan zijn? (Ik probeer een foto te uploaden

Tjeerddegroot (0), 4 jaar geleden

de blauwe is het turnsignal boxje kom ik net achter

kaleido 1 (1355) PRO, 4 jaar geleden

Heb je al wat gemeten , waar je wel spanning en geen spanning hebt ?

Tjeerddegroot (0), 4 jaar geleden

Gloednieuw accu: probleem blijft 😕

Punt (35) PRO, 4 jaar geleden

Massakabels ! gecontroleerd ? Tussen motor en chassis zit vaak ook nog een massastrip . Na jaren van beweging is daar het beste

wel vanaf . Wat kaleido 1 zegt, meet waar de spanning blijft , een" zware "lamp met een paar draden er aan loop je het circuit af

als je geen ohmmeter hebt. Altijd belast meten , Een spanning met een ledlampje daar heb je niets aan.

Succes,

jvr (0), 4 jaar geleden

Als er twee "blokjes" in de fusebox zitten (3x3 cm ong.) is de ene voor richting L/R en de ander voor alarmlichten. Wat is de staat van de fusebox? Alle draden goed vast, geen roest? Reserve sleutel al getest? En anders met een volle accu (contact UIT bak in P en met e-brake er op!), onder de auto: lus de plus eens door op de startmotor (de dikke rode kabel is altijd plus, deze doorverbinden met de dunne draad). Als hij normaal in de rondte gaat is de accu wel goed.

jvr (0), 4 jaar geleden

En is het probleem inmiddels verholpen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.