Kia SPORTAGE 2.0 CRDI VGT 2WD M/T VAN: stopcontact trekhaak

Hallo ik heb een nieuw probleem.
2 jaar geleden is er een trekhaak onder mijn auto geplaatst door trekhaakservice in Baarlo.
nu heb ik een probleem, als ik een aanhangwagen (met normale verlichting) met een 7 polige stekker via een verloopstekker aansluit op mijn 13 polig jeager stopcontact in de auto doet alles het perfect.
doe ik dat zelfde met een aanhangewagen met ledverlichting werkt het niet meer. de richtingwijzer gaat dan heel snel zowel links als rechts. maak ik het licht aan dan doet links het normaal, rechts, nu komt het gaat de richtingwijzer aan maar knippert niet, dat doet hij dan ook links. Als ik met een multimeter ga meten meet op de pennen van links en rechts spanning als ik de richtingwijzer aanzet, zowel naar links als naar rechts. aan de rechterkant zit een module gemonteerd. is het mogelijk dat die defect is? ik zal een afbeelding van de module bijvoegen. oh ja de auto ondersteund led verlichting

boekh506

Geplaatst door boekh506 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Sportage? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Dat relais is volgens een verkoper NIET geschikt voor aanhangers met led verlichting en wordt ook niet meer geleverd.
Het vervangende relais (zie link) is wel geschikt voor led-verlichting.
Zie: https://www.burghoftrekhaken.nl/jaeger-m...

boekh506 (0), 4 jaar geleden

hallo Oldford, in de beschrijving onder de link staat duidelijk niet geschikt voor led verlichting. er staat wel bij dat die vervangen is voor artnr 52400570

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Ja, klopt allemaal. Het relais op jouw foto is niet geschikt voor led verlichting.
De genoemde vervanger (52400570) is dat wel (maar is wel flink duurder).
Als je klikt op de paarse tekst "Bestel hier de juiste module" dan kom je bij het vervangende relais.

boekh506 (0), 4 jaar geleden

ik heb contact gehad met het hoofdkantoor van het trekhakencentrum en zij regelen een nieuwe module voor me.
het plaatsen daarvan is een kippetje eitje.
bedankt allemaal voor de info.
Ik ben weer wat wijzer geworden hierdoor.
als de module erin zit ga ik uiteraard ff testen, ik hou jullie op de hoogte

boekh506 (0), 4 jaar geleden

oke de nieuwe module zit erin. dat was zo gebeurt.
Ik moest wel ff 51 euro aan onderzoekskosten betalen terwijl ik nog garantie had.
Dat was wat minder leuk.
Maar alles werkt nu naar behoren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sportage of stel zelf een nieuwe vraag.