Peugeot 407: Los draadje onder ECU

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: RFJ, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Hallo,
Mijn knipperlicht linksachter was uitgevallen. Melding op het display. Lamp vervangen; deed het weer even, maar viel even later weer uit. Oorspronkelijke lampje bleek ook niet defect. Gemeten op de lampcontacten: 8,5V continue. Leek me een slecht contact ergens, maar niet aan de lampzijde. Onder de motorkap gekeken, de connectoren van BSI en ECU losgehaald en met contactspray schoongespoten (kleine kans dat het helpt, maar je weet nooit). Zag ik onder de ECU een los draadje, zie foto's, met een nummer erop. Komt dat iemand bekend voor? Waar kan dat van zijn? Of heeft iemand een suggestie voor mijn knipperlicht probleem, dat het nu weer even lijkt te doen, maar wellicht weer opduikt?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten,
Fred.

freja407

Geplaatst door freja407 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

Draad hoort zo losse draad hè,
Je hebt een massa weerstand/ probleem. Kijk goed naar inbrandeing en een extra by pass draad aanleggen.

freja407 (0), 4 jaar geleden

Bedankt voor je snelle reactie, Jan-Willem.
Ik dacht inderdaad ook aan massa, maar vond het een beetje vreemd dat slechts één lampje van de linker lampunit daar last van heeft. De overige verlichting doet het goed. Er loopt wel een draad van de unit naar de carrosserie, dat ziet er verder goed uit. Ik zat het nog eens nalopen.
Wat dat losse draadje betreft begrijp ik je opmerking niet zo goed. Het lijkt me niet dat het zo hoort, maar ik kan ook niets vinden waar het op aangesloten zou moeten zijn geweest. Enig idee?

Groeten,
Fred.

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

Afhankelijk van de opties is aangesloten ja of nee, in dit geval is hoort ie NIET aangesloten.
Succes

freja407 (0), 4 jaar geleden

Voorlopig doet de linker richtingaanwijzer achter weer gewoon mee. Ben ik toch benieuwd wat voor ontbrekende optie ik op dat losse draadje nog aan kan sluiten?

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

Wat dacht je, dat ze in de fabriek voor elke uitvoering met of zonder navigatie schuifdak leer xenon koplampen etc. Etc. Steeds een aparte Kabel boom plakken, of zou het makelijker zijn om 1 kabel boom te gebruiken en afhankelijk van de opties die je hebt aansluiten.....🙄
Maar goed ik ben ook maar een monteur....
Dus misschien dat iemand anders volgens jouw de oplossing heeft.
Wens je een goed weekend

freja407 (0), 4 jaar geleden

Bedankt voor je hulp, Jan-Willem!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.