Toyota VERSO: Buitengeluiden / windgeruis

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: 2ZR, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 108

Ik heb onlangs deze Verso gekocht. Tijdens het rijden valt op dat buitengeluiden extreem goed hoorbaar zijn. Het lijkt wel alsof er een raam openstaat. Zeker op de snelweg is het windgeruis extreem hoorbaar en storend. Maar ook in de stad hoor je het geluid van auto's die je passeert en het opspatten van regenwater net alsof er een raam open staat.

De deur en het raam lijken goed te sluiten. Het is ook lastig om precies te horen waar het geluid precies naar binnen komt. Misschien zijn ze vergeten om isolatie in de deur te doen...? Aan de passagierszijde is het lawaai nl. ook (veel) minder aanwezig.

De (merk)dealer zegt dat er niets aan de hand is, maar onze vorige Verso uit 2011 had dit probleem totaal niet. Dat was een heel fijne stille auto. Ik kan het mij daarom bijna niet voorstellen. Kan iemand ervaringen delen over deze auto en of deze bak aan lawaai inderdaad normaal is?

prasatko

Geplaatst door prasatko (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Yaris? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

SanderV1974 (0), 4 jaar geleden

Ik heb helaas het zelfde met mij Avensis. Vreemde is dat er niet veel aan te doen is.
Ik heb alles al eens afgeplakt en zelfs dan bleef ik het horen. Was volgens de dealer toch een eigenschap van de aerodynamica.

Ik moet wel zeggen dat ik het nu eigenlijk niet hoor, maar dat komt misschien omdat ik altijd de radio aan heb,

kaleido 1 (965) PRO, 4 jaar geleden

De plastic wielkuip zit er wel in ?

prasatko (0), 4 jaar geleden

Dank voor de reacties zover. Morgen nog een keer rijden met de monteurs. De verkoper heeft inmiddels wel al aangegeven dat het wat hem betreft ook niet normaal is:

Ik had onlangs een nieuwe Corolla te leen en ik vond die ook lawaaiig totdat ik terug in de Verso stapte... toen viel de Corolla enorm mee. Ik vermoed dat het geluid van de Corolla door aërodynamica kwam (je hoorde dat vooral bij hogere snelheden). De Verso laat echter al het buitengeluid door naar binnen. Als ik stapvoets door de stad rijdt en er rijdt een tegemoetkomende auto door een plas hoor ik dat ook net alsof ik buiten sta...

De wielkuip ga ik morgen nog naar kijken, maar volgens mij is de binnenkant van de wielkast gewoon “bekleed”.

prasatko (0), 4 jaar geleden

De wielkuip zit er gewoon in. Benieuwd wat ze straks zeggen...

prasatko (0), 4 jaar geleden

Korte update... afgelopen week de auto weggebracht en de monteur vond het ook wel een beetje lawaaiig, maar leek eigenlijk niet helemaal overtuigd. Hij zou de raamafdichting gaan checken.

Anderhalf uur later werd ik gebeld. Er was iemand met een oplegger tegen de Verso aangereden. 2 portieren moeten vervangen worden. Uiteraard aan de andere kant #justmyluck...

Vooralsnog een Aurus te leen. Heerlijk stil :-).

prasatko (0), 4 jaar geleden

De uitslag...
De verkoper gaf ons t.a.v. het geluid gelijk, maar ook na de laatste rit wederom monteurs die meldden dat zij het probleem niet horen. Uiteindelijk hebben ze toch geconstateerd dat er iets niet goed zat bij de deurrubbers. Ze hebben die opnieuw geplaatst en daarmee is het issue opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.