BMW 5 SERIES: gaat in parking bij stilstand

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 135

BMW 520da touring 2014 (2.0d) automatisch. Heel vaak, wanneer ik tot stilstand kom, springt de shifter naar de parkeermodus. Als ik het Start / Stop-systeem uitschakel, lijkt het probleem te verdwijnen. Ik kreeg veel ideeën van verschillende servicecentra, variërend van het vervangen van een solenoïde tot de hele transmissie. Heeft iemand een idee?

denbos

Geplaatst door denbos (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Een beetje late reactie.Ik zou het start/stop systeem uitzetten als daarmede het probleem is opgelost.Dit systeem is een verzinsel van de politiek. Met name in het kader van de klimaat eisen.En zoals vele zaken in de politiek is het korte termijn denken.Het tegendeel is namelijk waar.Op de langere termijn zal blijken dat een tal zaken eerder moeten worden vervangen. Te denken hierbij valt aan startmotor,dynamo , alle draaiende delen die veel meer krachten hebben te verwerken gekregen,zoals lagers, nokkenassen.Dit weegt niet op tegen die paar liter benzine.Daarbij vind ik het systeem totaal niet comfortabel.
Ferry

ferdinand (60), 4 jaar geleden

En, mee eens?
Ferry

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Het is wel de bedoeling van deze site ,dat de uitkomst wordt vermeld.Dit ter lering van een ieder.
Ferry

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Laten zij er maar een nieuwe bak onder zetten.Dan ben je wellicht tevreden.Het zal duidelijk zijn dat ik op jouw topics niet meer antwoord.Veel succes met je BMW.
Ferry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.