Lancia PHEDRA: Loopt slecht na starten met warme moter

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Als de moter koud is start hij probleemloos en schakelt hij normaal over naar LPG. Als de moter warm is bij het starten kan het zijn dat hij goed loopt. Het kan ook zijn dat hij op benzine op twee of drie cilinders loopt maar na overschakelen op LPG prima loopt. Maar meestal loopt hij berooert bij starten met warme moter. Uitzetten en herstarten is dan de oplossing. Soms wel zes a zeven keer. Uiteindelijk loopt hij altijd goed. Mijn gevoel zegt dat er iets blijft hangen. Ik heb echter geen idee wat.

Bcl

Geplaatst door Bcl (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Lancia Phedra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Bcl (0), 4 jaar geleden

Wat ik nog vergeet is dat de auto niet uit te lezen is.

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Naast dealer (fabrieks) apparatuur moet de auto ook met EOBD/OBD2 apparatuur (zoals bij de APK gebruikt wordt) uit te lezen zijn.
Zijn beide methodes geprobeerd?
Als er dealer (of gelijkwaardige) apparatuur gebruikt wordt kun je dan helemaal niets uitlezen (dus ook geen ABS of Airbag) of is het alleen de motor?

Bcl (0), 4 jaar geleden

Alleen OBD2. Maar er verschijnt helemaal niks.

skilcom (0), 4 jaar geleden

Met welk apparaat probeert u uit te lezen... want hier klopt toch iets niet, een Lancia Phedra is normaal perfect uit te lezen.

Bcl (0), 4 jaar geleden

AutoLink AL 301. Heel simpel. Maar op de Phedra gaat hij niet eens aan. Net op onze Jumper geprobeerd en daar werkt hij perfect.

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Als de Autolink niet eens aan gaat, controleer dan eens of op pen 16 van de uitleesstekker wel 12 volt voeding aanwezig is.
De massa gaat via pen 4 en/of 5 van de uitleesstekker.
Is die voeding er niet, dan kan er een zekering defect zijn.

Bcl (0), 4 jaar geleden

Er staat idd geen spanning op en er is ook geen defecte zekering te vinden.
Maar mijn probleem is toch meer waarom loopt hij wel goed bij koude start en is het met warme motor een kwestie van geluk hebben.

skilcom (0), 4 jaar geleden

Ik zou dan eens gaan kijken naar een elektriciteitsprobleem, de bedrading en zo, het één zou wel eens met het ander kunnen te maken hebben. Meet ook eens de massa op pen 4 en 5 door, om te zien of er wel een massa aanwezig is.

Bcl (0), 4 jaar geleden

Update: Gisteren ECU en computer van LPG gedemonteerd bekeken en terug gezet. Met als resultaat dat ie nu weer beter loopt dan de afgelopen 25.000 km, sneller overschakelt van benzine naar gas en duidelijk meer vermogen heeft. Nog steeds kan ik niks uitlezen en loopt hij niet mooi op benzine.

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

De verbetering zal waarschijnlijk van korte duur zijn.
Waarschijnlijk is een aantal aangeleerde waardes gereset door het los halen van de motorcomputer.

Zonder foutcodes en sensor-waardes zal het lastig zoeken worden waarom de motor niet mooi op benzine loopt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Phedra of stel zelf een nieuwe vraag.