Seat IBIZA: Auto start niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: AUA, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Beste Mensen ,

Ik zit met een probleem.
Ik heb net mijn versnellingsbak laten vervangen omdat de keerring lek was en alle olie eruit was gelekt .
Ik heb na de reparatie 1 dag met mijn auto kunnen rijden.
Ben naar de winkel gegaan en toen ik terug kwam startte mijn auto opeens niet meer.
Je hoort als je in de auto zit niks als je het contact omdraait als je bij de motorkap luisterd hoor je alleen een zoom.
Ik dacht natuurlijk gelijk aan de startmotor en heb deze ook vervangen maar geen resultaat.
Je kan de auto wel aanduwen.
Maar als je het contact omdraait werk de startmotor niet je hoort niks.
Heb de spanning op alle kabels gemeten en die zijn goed.
Dus zit nu ook met het handen in het haar weet het verder niet meer.
Hoop dat hier iemand is die me kan helpen

Thijmenvdv

Geplaatst door Thijmenvdv (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jaker (0) PRO, 4 jaar geleden

De zoemtoon bij de motor is normaal,die wordt geproduceerd door de gasklep,misschien is de accu te ver ontladen om te starten(snelle check.laat het portier open bij het starten en kijk naar het binnen licht,dat mag niet uitgaan tijdens starten anders is de acuu te ver ontladen.
Bij deze modellen wil het elektrisch gedeelte van het contactslot nog wel eens stuk gaan.
Om te controleren heb je een hulp draadje nodig dat je verbindt met klem 50 van de startmotor(de rode draad ) en de pluspool van de accu(wel even de versnelling in de vrijstand in de vrijstand zetten) het contact hoeft niet aan .
Bij doorverbinden moet de starter werken,zo niet dan zit het probleem zeer waarschijnlijk in het contactslot.

jaker (0) PRO, 4 jaar geleden

Sorry, even een update ik bedoelde als de starter bij doorverbinden wel werkt, zit het probleem in het contactslot

Thijmenvdv (0), 4 jaar geleden

Ja de starter werkt gewoon correct als ik de draad van de accu op stekker van startmotor zet.
En wat kan er mis zijn met mijn contactslot ?
Ik dacht misschien zelf ook aan relais

Thijmenvdv (0), 4 jaar geleden

En in de accu zit ook voldoende stroom

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

zit de massa kabel aan de motor wel vast? Meet of je spanning krijgt op de startdraad bij sleutel omdraaien. Ik denk namelijk dat je ergens een fout hebt gemaakt. 1 dag lopen en dan ineens niet meer lijkt mijn niet op een defecte startmotor of contactslot.

jaker (0) PRO, 4 jaar geleden

De starter werkt zonder relais,dus de relaisstroom gaat over het contactslot,vandaar de dikke draden .
Je kan het gemakkelijk testen,kapjes van de stuurkolom demonteren,3 parkertjes, de steker van het contactslot aftrekken en de draad klem 30 (dik rood) doorverbinden met klem 50 (dik rood /zwart),dan moet de starter het doen,doet hij het dan heb je het gevonden,het contactslot,doet hij het niet dan is er een onderbreking of slecht contact in de draad naar de startmotor (Er is een connector ergens achter of op de zekeringenkast tussen de z.g motorruimte kabelboom en de dashboard kabelboom)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.