Volkswagen GOLF: toerental golf 4 1.6 sr

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: AKL, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 74

Ik kom net bij de apk vandaan en men kan de co test niet uitvoeren omdat het toerental niet is vast houden op een bepaalde waarde. Zodra je het gaspedaal niet verder intrapt om hem op het gewenste aantal toeren te laten lopen valt het toerental plotsklaps helemaal weg naar beneden. Dit doet de motor alleen bij stilstand en als ik tijdens het rijden het koppelingspedaal ingetrapt houdt. Onder het rijden zelf heb ik daar verder geen last van en is de motor wel op hetzelfde toerental te houden zonder terug te vallen steeds.
Er is een ander motorblok ingezet en dit is een zgn SR blok. Ik weet niet of dit er voorheen ook in zat maar nu in ieder geval dus wel.

gr,
Artois

Artois

Geplaatst door Artois (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Is er ook geprobeerd om met belasting van de motor de test te doen?
Die belasting maak je door o.a. de dimlichten, de aanjager en de achterruitverwarming aan te doen.
Deze methode is volledig legaal en wordt zelfs beschreven in de APK documentatie (Artikel 42 lid 2 aanvullende permanente eisen).

Citaat:
De in het eerste lid, onder a en b, vermelde waarden worden bepaald bij een verhoogd toerental gelegen tussen de 2.000 omw/min. en 3.200 omw/min.
Hierbij mogen alle elektrische stroomverbruikers zijn ingeschakeld.

Artois (0), 4 jaar geleden

Bedankt voor je antwoord ... ik heb zo veel mogelijk verbruikers ingeschakeld maar het probleem blijft.

Als ik gas geef en het pedaal bijvoorbeeld op 2000 toeren wil vast houden gaat het toerental vanzelf toch omhoog, alsof ik wel gas geef, naar de plus minus 3000 toeren en dan zakt het toerental plotsklaps weer in naar de 2000 toeren en gaat weer opnieuw vanzelf omhoog en stort dan weer in enz..enz

Artois (0), 4 jaar geleden

... ik vind het wel vreemd dat ik daar onder het rijden geen last van ondervind.

Ik heb wel de accu los gehad..... misschien dat dit er iets mee te maken heeft. Ik heb geen idee of het probleem daarvoor ook al aanwezig was omdat je nu eenmaal niet zonder goede reden het toerental verhoogd en vast wil houden.

Artois (0), 4 jaar geleden

Ik ben alle vacuem leidingen en het gasklephuis met gas langs gegaan en er was geen reactie op van de motor. Het gasklephuis heb ik net ook goed schoongemaakt...maar ook dit zonder resultaat dus. Als ik de lmm stekker er af haal blijft het probleem ook bestaan.

karthur8 (0), 4 jaar geleden

Ik heb ook nog de stekker losgemaakt van de lambdasonde.... maar dit maakte ook geen verschil.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.