Hyundai I 10: Gasklep vervuild voor de derde keer

Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Goedemiddag,

Wij hebben als tweede auto een I10 uit 2011. Er staat 68.000 kilometer op de teller.
Zo'n twee jaar geleden ging de auto slecht rijden en bleek de gasklep vervuild. Deze is gereinigd en toen ging het goed.
Na 1,5 jaar weer dezelfde kuren, en weer bleek de gasklep vervuild.
Dealer heeft hem schoongemaakt.

Nu 6 maanden later weer dezelfde problemen. Motor lampje brandt en het lijkt weer op een vervuilde klep.

Ik krijg geen advies van de dealer of universele garage om dit structureel op te lossen, behalve weer de klep reinigen.
We zijn dit eigenlijk een beetje zat.

Iemand idee van de oorzaak en hoe dit te voorkomen in de toekomst.

AlexR1

Geplaatst door AlexR1 (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai i10? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Bij de eerdere keren ging toen ook het motorlampje branden? Want daar zeg je niets over.
Zo nee, dan zou ik beginnen met het laten uitlezen van de foutcode(s).
De storing mag dan misschien lijken of aanvoelen als een vervuilde gasklep, maar dat hoeft het probleem niet te zijn.

AlexR1 (0), 4 jaar geleden

Bij de eerdere keren ging ook het motorlampje branden.

Hij is toen de eerste keer uitgelezen door een universieel bosch dealer.

de tweede keer is hij uitgelezen door een Hyundai dealer.

Twee keer hebben ze dezelfde oplossing aangeboden. ik verwacht als ik nu terug ga dat het hetzelfde verhaal zal zijn?
De storing blijft dus wel even weg na schoonmaken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai i10 of stel zelf een nieuwe vraag.