Fiat 500: Derde remlicht werkt niet

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 312A2000, Motorinhoud (cc): 900, Vermogen (kw): 63

Beste lezers,

Ik heb een Fiat 500C. Sinds gister had ik een melding in de dashboard over het remlicht. De linker remlamp bleek kapot. Daarnaast bleek ook het 3de remlicht het niet te doen. Het lampje links heb ik vervangen en deze doet het weer. Melding is nu wel weg.
Hoewel alles verder goed werkt in de auto heb ik toch een aantal zekeringen gecontroleerd. Remlichten zit volgens de gebruiksaanwijzing op dezelfde zekering als de oa. de autoradio. Geen defecte zekeringen gevonden.

Ik vermoed dat er een stekker los zit ergens in het cabriodak of in de aansluiting naar het cabriodak, anders kan ik niet verklaren dat het derde remlicht helemaal niks doet. Volgens de handleiding zou in de niet cabrio-versie er losse lampjes vervangen kunnen worden, maar zo eenvoudig is het voor de cabrio niet.


De vraag is nu: waar zitten die stekkers en hoe kom ik hier bij? Is er een methode om het cabriodak netjes open te maken?

Groeten,
Olivier

Edit: de _linker_ remlamp was kapot, niet de rechter. Tekst aangepast.

meroli

Geplaatst door meroli (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat 500? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat 500 of stel zelf een nieuwe vraag.