Volkswagen GOLF: PDC kapot - Computer opnieuw inlezen?

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CAX, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 90

Mijn Park Distance Control (PDC) werkt niet meer. In het scherm kwam eenmalig een melding zoiets als dat de PDC niet correct werkt en werd uitgeschakeld. Op internet vond ik dat bij velen de PDC module kapot is gegaan doordat er water in is gekomen. Ik heb vanochtend mijn PDC module ook uitgebouwd en toen ik deze ondersteboven hield stroomde het water eruit. In de hoop dat ik deze kan drogen heb ik de module open gemaakt en met een föhn goed gedroogd. Deze weer ingebouwd maar mijn PDC heeft nog geen sjoege.

Mijn vraag: Moet de foutmelding uit de computer worden gewist en de PDC weer geactiveerd worden in de computer of zou deze (als deze weer goed zou werken) automatisch moeten worden herkend? Zelfde vraag als ik een nieuwe (of van de sloop) PDC module weer zou inbouwen?

Bonus vraag: Wat wordt gebruikt om herhaling van het nat worden van de PDC module te voorkomen? Gewoon een beetje kit langs de rand van de deksel welke de module afdekt?

remko18

Geplaatst door remko18 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.