Renault TWINGO: bestuurdersdeur opent niet meer van binnen uit

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: D7F B7, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 43

Hallo.

De deur (bestuurderskant) van onze Twingo wil niet meer openen van binnenuit. Van buiten opent de deur goed maar ik kan niet zien wat er mis is met de bediening van binnen. Nu heb ik geprobeerd het slot met centrale vergrendeling er uit te halen, maar dat lukt niet. Het onderdeel dat aangeeft achter de ruit (geen idee hoe dit heet) krijg ik niet los, geen idee hoe dit nu eigenlijk vast zit. Daardoor kan ik de vergrendeling er niet uit krijgen.

Iemand die dit probleem eerder heeft opgelost?

Dixan

Geplaatst door Dixan (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

lange-frans (0), 4 jaar geleden

Dixan
ik heb dit ook gehad bij iemand l/r deur ging niet open heb het op kunnen lossen door overdadig kruipolie er op te spuiten . daarna slot open/dicht/open dicht. enz enz.

ferdinand (60), 4 jaar geleden

De bekleding los maken en dan kan je verder kijken ,misschien is het stangetje los geschoten.
Het losmaken van de bekleding doe je door de schroeven in het handvat los te draaien en daarna met gepast geweld en een spatel de drukkers los wippen.De eerste gaat meestal het moeilijkst, de rest volgt vanzelf.
Ferry

Ries77 (0), 4 jaar geleden

Idd zoals Ferry hierboven aangeeft. Even het binne paneel los maken. Waarschijnlijk een paar torks of kruis schroeven en dan een spatel of plat voorwerp tussen ht paneel het het metaal drukken en dan schuiven. waar je niet verder kan trek je het voorwerp naar je toe zodat het plastic plugje los komt. Deze kun je het vest onder aan je deur zoeken. Let even op als er luidspeakers in zitten dat deze mogelijk aanhet paneel vast zitten. Mogelijk het kabeltje los van je hendel of bij het slot. Als je het wilde proberen bij je B style door je slot daar los te draaien gaat het niet lukken en kun je er op geen enkele wijze bij. Succes

Dixan (0), 4 jaar geleden

Bedankt voor de reacties.

Ik kan gewoon niet zien hoe het vast zit. Het meeste krijg ik wel los maar ik kan de unit er niet uitdraaien. Na het bekijken van een youtube-filmpje zag ik dat die pen die boven de deur, achter de ruit, ook bediend werd door de binnenhendel. Toen ik dat probeerde werkte het ineens weer, maar wel wat stroef. Toen heb ik er op goed geluk wat WD40 op de bediening aan de binnenkant gespoten en toen werkte het weer. Later las ik de reactie van lange-frans met een vergelijkbare oplossing. Geen idee waar het aan lag, maar alles werkt weer goed, heel soepeltjes.

Dit soort oplossingen ' voelen' alleen niet goed. Ik wil gewoon weten waar het aan ligt, maar voorlopig ben ik tevreden zo..

kaleido 1 (1555) PRO, 4 jaar geleden

Roest of vet dat is uitgedroogd en dan er voor zorgt dat alles begint te haperen , na 20 jaar niet vreemd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.