Peugeot 207 CC: raamschakelaar werkt niet

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 1600 HDI, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Mijn raamschakelaar van mijn peugeot 207 CC 1.6 HDi bj 2009 was stuk gegaan 1 knop was afgebroken om het linker raam naar beneden en boven te doen en ook nog een stukje aan de knop om de spiegel te regelen. Dus kocht ik een andere originele raamschakelaar van het merk peugeot, dit is de raamschakelaar aan de kant van de bestuurder waarmee men beide ramen en spiegels kan bedienen.
Eerst aan de verkoper gevraagd of deze moest aangemeld worden bij de hoofdcomputer wanneer deze vervangen werd , antwoord verkoper nee dit is plug en play. De raamschakelaar besteld en ontvangen maar enkel de linker spiegelbediening werkt van de raamschakelaar. Beide ramen kan ik niet openen of sluiten met de raamschakelaar, alsook de rechter spiegelbediening werkt niet.
Probleem kan niet veroorzaakt worden door een elektrisch probleem, met mijn oude raamschakelaar kan ik wel de ramen openen en sluiten en de spiegels bewegen, enkel één bedieningsknop is stuk vandaar dat ik mijn oude raamschakelaar wil vervangen. Wanneer ik een balpen in de opening steek waar de knop is afgebroken voor het raam open en dicht te doen en ik duw met de balpen dan lukt dit perfect bij de oude raamschakelaar. Beide raamschakelaars zien er hetzelfde uit. Op de opschriften zie ik wel dat er bij mijn oude schakelaar op de klever met de barcode C3 Staat en bij de nieuwe schakelaar C4 op de klever met barcode staat of dit van belang is weet ik niet (zie foto’s) ?

oude raamschakelaar https://ibb.co/CwF1KfR

nieuwe raamschakelaar: https://ibb.co/Qcfvr5j

Wat kan hier de oorzaak zijn moet deze aangemeld worden bij de hoofdcomputer of is er een verschil tussen de C3 en C4 schakelaar ?

hugy

Geplaatst door hugy (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Hoeft niet te worden aangemeld. Zo te zien is dit geen originele schakelaar. Een originele schakelaar komt bij een dealer vandaan, besteld op chassisnummer. Als alles wél werkt met de oude schakelaar, dan is er iets aan de hand met de nieuwe.

hugy (0), 4 jaar geleden

is van bedrijf die auto uit elkaar haalt om als losse onderdelen te verkopen drostonderdelen.
ik had mail gestuurd dat niet werkte hebben 1 keer teug geantwoord dat ze op vakantie waren en daarna niks meer van hun laten horen ook nadat ik wel 4 keer terug heb gemaild. het stuk komt dus van peugeot 207cc en heeft originele stempel merk peugeot

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Waarschijnlijk de "nieuwe"ook stuk.Maar kan je de behuizing niet gebruiken,dus van twee een maken.
Ferry

ferdinand (60), 4 jaar geleden

En gelukt.
Ferry

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Het ie wel de bedoeling van deze site ,dat je het resultaat vermeld.Dit ter lering van anderen.
Ferry

hugy (0), 4 jaar geleden

Ik heb van twee knopen 1 knop kunnen maken met de oude printplaat

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.