BMW 5ER REIHE: [E60-LCI] Actuator kofferbak zoemt - kofferbak gaat niet meer el

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: N43B20A, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 120

Hallo allen,

Even een korte uitleg van de situatie.

De actuator in mijn kofferbak zoemt kortstondig zachtjes wanneer ik deze op afstand open probeer te maken. Wanneer de klep eenmaal open is krijg ik deze niet meer dicht. De actuator wil niet meer sluiten. De kofferbak verlichting gaat compleet uit wanneer ik de kofferbak elektrisch probeer te openen en de actuator het zoem geluid produceert. .

Om vooraf aan te beginnen. Dit is wat ik heb gedaan:
- Extra accu aangekoppeld (+ pool onder motorkap, - chassis)
- Actuator vervangen voor nieuwe, geen effect.

Nu heb ik de stekker van de actuator losgekoppeld en kan ik de kofferbak met de hand wel open en dicht doen. Niet praktisch maar voor nu een oplossing....

Ik heb een vermoeden dat ik een kabelbreuk heb in de kofferbak. Zie ter indicatie onderstaand filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=hv4VL_H3...

Ik ga dit weekend de bekabeling controleren maar wellicht heeft iemand vooraf tips of ervaring.

Ik hou jullie op de hoogte over de voortgang.

Alvast bedankt!

Groeten,

Rob

robvha

Geplaatst door robvha (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

robvha (0), 4 jaar geleden

Probleem verholpen. Kabelbreuk(en) gevonden achter paneel in kofferbak - accuzijde (zie foto's) en hersteld! Alles werkt weer naar behoren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.