Volkswagen Golf IV: Olielamp + piep

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Hallo,

Mijn kennis heeft zijn wagen een tijdje geleden zijn wagen stil gezet.
Achteraf wou hij zijn wagen terug in het verkeer brengen.

Na de start brandde het lichtje van de olie indicator met een piepende geluid.
Ze hebben me gezegd dat de oliepomp stuk kan zijn ofwel de oliedrukmeter.

Hoe kan ik dat te weten komen ?
Kan ik dat waarnemen met vagcom (welke foutmeldingen zou er voorschijnenen) ?


Alvast bedankt

Yakili Zuriye

zuriye

Geplaatst door zuriye (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Is het olie lampje rood of oranje?
Bij rood is er wat met de oliedruk,bij oranje is het peil te laag.

zuriye (0), 16 jaar geleden

Tis rood ....

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=zuriye]Tis rood ....[/quote]
Laat de oliedruk eens meten,geloof stationair bij warme motor 3 bar en op toeren oplopend naar 5-6 bar.
Dan pas weet je wat er aan de hand is.

zuriye (0), 16 jaar geleden

Ik wil je niet lastig vallen maar... als je het niet weet, weet je het gewoon niet.

:) hoe moet ik dat doen met vagcom ?

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=zuriye]Ik wil je niet lastig vallen maar... als je het niet weet, weet je het gewoon niet.

:) hoe moet ik dat doen met vagcom ?[/quote]
Moet je niet met de testkast doen.
Je hebt om de druk te meten hiervoor een oliedrukmeter nodig,daarbij zit een nippel die je kan aansluiten op de plek waar nu je oliedruksensor in zit,en zo zie je dan de oliedruk verschijnen op de meter.

zuriye (0), 16 jaar geleden

jah,

Ik heb de druk laten meten => tis inorde.
Oliedrukmeter is ook inorde.

Rode lampje brand niet altijd, het brand zowat naar zijn hoesting.

Heeft er iemand ervaring mee,... waar moet ik het beginnen te zoeken...?
Wat kan er zowat mis gaan...?

mvg
Yakili Zuriye

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

De wagen heeft een tijd stil gestaan, heb je olie ververst+filter geprobeerd?

Als de rode lampje die af en toe brand en olie druk in orde is denk ik toch om te begingen een nieuwe Olie_Druksensor monteren of het kan zijn dat er drab in de carter zit waardoor het zeefje dicht slipt (raakt) te weinig druk heeft. Carterpan demonteren en beoordelen.

Groet Tiguan

zuriye (0), 16 jaar geleden

Garagist heeft 2 UUR aan gezeten om het probleem op te lossen => niet opgelost.

(eigenlijk hadden we de wagen binnen gedaan en gevraagd om links en rechts van de wagen te controleren om naar de keuring te gaan. We hadden gevraagd om eerst ons te verwittigen voor dat hij eraan begon. Hij zei dat er ongeveer 1500 euro kosten zijn. We hebben hem dan gevraagd om alleen oliepiep gedoe op te lossen. We waren daar en hij was kwaad en zei dat hij het niet meer eraan wil werken en dat hij 2 uur heeft aan gezeten en niet kon oplossen.
Deze man is echt een specialist en we kennen hem al een tijdje. hier heb ik gezien hoe de mensen verslaaft geraakten aan geld en alles ervoor willen doen. Voor wat hij 1500 euro vroeg hebben ik opgelost voor 300 euro (2nieuwe banden+stabilisatoren+1nieuwe koplamp+regeling boite.)
Enige verschil is, is dat ik het niet voor geld heb gedaan.)

Pertoeval heb gemerkt dat de oliesensor dicht de oliefilter staat. De kabel heb ik doorgeknipt en een nieuwe kabel gezet.
Er was dus een breuk op de kabel... en het lampje brand niet meer. ik geloof niet dat deze man in 2 uur dit probleem niet kon oplossen.

Bedankt voor iedereen...
Met vriendelijk groeten
Yakili Zuriye

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

en wat was die piep???de v-riemen droog van het lange staan of waterpomp lager???

zuriye (0), 4 jaar geleden

Piep was melding storing.

Kabel dat naar oliedruksensor ging was onderbroken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.