Opel astra g 1.7 dtl: auto tikt/ratelt bij het schakelen

Bouwjaar: 1999

mijn astra 1.7dtl met 200.000 km op de teller tikt/ratelt vanaf ongeveer 2000 tpm en dit lijkt te verergen bij het schakelen het geluid lijkt dan vooral een beetje op een lager dat tikt/ratelt/nazingt.ben hiermee naar de garage geweest,die hebben ermee gereden en onder de motorkap geluisterd en me verteld dat het niets met de motor te maken had volgens hun. maar dat het probleem meer iets was zoals een koppelingskabel die geluid transpoteerd?,of een kabel/slang die tegen het chassis meetrild of iets in het dashboard. opties genoeg dus! Mijn vraag nu kent iemand dit probleem? groeten

piet9005

Geplaatst door piet9005 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

koppeling kan ..komt wel eens voor...niet te druk over maken als dit zo is..

mansiemanta6851 (0), 20 jaar geleden

Beste Opeltje, Heeft deze klacht niet ook wat te maken met het zgn. ratelen vanuit de versnellingsbak welk "probleem" veelvuldig voorkomt bij astra G diesels van '99 - 2003? Heb zelf nl. ook een DTL sport van 1999 met hetzelfde ratelende geluid.

Groeten, Frank

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

dat kan best hoor..mar ik kan daar op afstand natuurlijk niet over oordelen..

piet9005 (0), 20 jaar geleden

beste mensen ik heb denk ik het probleem gevonden, het zit in de toerenteller als deze boven de 2000 toeren komt ratelt ie ? groeten piet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.